Ga jij in 2024 een nieuwe of gebruikte elektrische auto kopen?
Keuzes!
De verkoop van nieuwe elektrische auto's zakt in, terwijl de verkoop van gebruikte elektrische exemplaren stabieler lijkt. Dat brengt ons bij de volgende vraag: ga jij in 2024 een nieuwe of gebruikte elektrische auto kopen?
De SEPP-subsidiepot voor gebruikte EV's waar aan het begin van dit jaar de dop af werd gedraaid, is inmiddels al lang en breed tot op de laatste eurocent leeg. En dat terwijl er nog voor duizenden nieuwe elektrische auto's subsidiebudget beschikbaar is. Wie nu een gebruikte elektrische auto wil aanschaffen, doet er dan ook beter aan te wachten tot 2024. Ook volgend jaar is er namelijk weer een subsidieregeling die de aankoop (of lease) van een gebruikte elektrische auto aantrekkelijker moet maken.
We kunnen het ons onder meer met de hoge brandstofprijzen in het achterhoofd heel goed voorstellen dat de aanschaf van een EV financieel best aantrekkelijk kan zijn. Natuurlijk kun je tal van redenen hebben om een elektrische auto te willen - of juist niet. Misschien vrees je wel voor een te beperkte actieradius, of zie je laden bij een algemene laadpaal in de straat niet zitten. Of misschien bevindt jij je wel in het kamp dat een EV wil met de gedachte het milieu te ontzien. Of wellicht vind je de lineaire acceleratie van een EV juist lekker? Kortom, het begrijpelijk alle kanten op.
Dat brengt ons bij de volgende vraag: ben jij van plan om in 2024 een nieuwe of gebruikte elektrische auto aan te schaffen?
Waarom wel, of waarom juist niet? En weet je misschien zelfs al welke het wordt en of je wel of geen gebruik gaat maken van de SEPP-subsidieregeling. Laat het ons weten in de reacties.
Zoals altijd geldt: jouw mening hoeft niet die van een ander te zijn. We zitten als het goed is allemaal op AutoWeek.nl omdat we iets met auto's hebben, wees dus een beetje lief voor elkaar en probeer je niet te veel uit de tent te laten lokken.