Ford Focus wordt duizenden euro's goedkoper
Tot bijna 10 procent minder duur
Volgend jaar is het over en uit voor de Ford Focus. In 2025 stopt de productie van de Focus in het Duitse Saarlouis, waarna het model voor zover bekend permanent de Europese markt laat voor wat het is. Tot die tijd is de inmiddels zeven jaar oude compacte middenklasser gewoon nog te bestellen en zelfs voor duizenden euro's minder dan voorheen.
De Ford Focus wordt over vrijwel de gehele linie enkele duizenden euro's goedkoper. Behalve de sportieve Focus ST-X ziet geen enkele motorversie of uitvoering het schip der prijsverlagingen vanaf de kade naar de horizon vertrekken. De prijzen gaan afhankelijk van de gekozen carrosserievariant, motorversie en uitvoering met tussen de €2.745 en €3.245 omlaag.
De Ford Focus is er voortaan vanaf €31.995. Dat is €2.745 minder dan voorheen. Voor net geen 32 mille rijd je de Focus Hatchback met 125 pk sterke mild-hybride 1.0-driecilinder en een handgeschakelde zesbak. De vanafprijs geldt voor de Titanium-uitvoering. De Focus Hatchback met deze aandrijflijn is er ook als Titanium X, ST-Line en ST-Line X. Heb je de voorkeur voor een Focus waarin je meer bagage kwijt kunt? Geen probleem, ook de Focus Wagon is nog gewoon te koop. Ook die is er met de 125 pk sterke mild-hybride 1.0 EcoBoost-driepitter en een handgeschakelde zesbak. Die is er vanaf €33.195 en ook dan krijg je de Titanium-uitvoering.
Zowel de Focus Hatchback als Focus Wagon is er ook met een 155 pk sterke mild-hybride 1.0 EcoBoost-machine. Die krachtiger aandrijflijn is altijd aan de Powershift-automaat gekoppeld. De Ford Focus Hatchback met 155 pk sterke aandrijflijn en automaat is er vanaf de Titanium X-uitvoering en kost in die vorm €36.545. De Ford Focus Wagon met deze 155 pk sterke krachtcentrale is er wél vanaf de Titanium-uitvoering en is er vanaf €35.945.
De Ford Focus Hatchback is er er net als voorheen ook weer als ST-X. Die sportieve topversie heeft een 280 pk sterke 2.3 EcoBoost-viercilinder zonder elektrohulp en heeft altijd een handgeschakelde zesbak. Zijn vanafprijs is met €64.990 ongewijzigd.
Prijzen Ford Focus (februari 2024)
Model | Motor | Vermogen | Transmissie | Uitvoering | Vanafprijs |
Focus Hatchback | 1.0 EcoBoost Hybrid | 125 pk | Handbak | Titanium | €31.995 |
Focus Hatchback | 1.0 EcoBoost Hybrid | 125 pk | Handbak | Titanium X | €33.795 |
Focus Hatchback | 1.0 EcoBoost Hybrid | 155 pk | Powershift-automaat | Titanium X | €35.545 |
Focus Hatchback | 1.0 EcoBoost Hybrid | 125 pk | Handbak | ST-Line | €32.995 |
Focus Hatchback | 1.0 EcoBoost Hybrid | 125 pk | Handbak | ST-Line | €34.795 |
Focus Hatchback | 1.0 EcoBoost Hybrid | 155 pk | Powershift-automaat | ST-Line X | €37.545 |
Focus Hatchback | 2.3 EcoBoost | 280 pk | Handbak | ST-X | €64.990 |
Focus Wagon | 1.0 EcoBoost Hybrid | 125 pk | Handbak | Titanium | €33.195 |
Focus Wagon | 1.0 EcoBoost Hybrid | 155 pk | Powershift-automaat | Titanium | €35.945 |
Focus Wagon | 1.0 EcoBoost Hybrid | 125 pk | Handbak | Titanium X | €34.995 |
Focus Wagon | 1.0 EcoBoost Hybrid | 155 pk | Powershift-automaat | Titanium X | €37.745 |
Focus Wagon | 1.0 EcoBoost Hybrid | 125 pk | Handbak | ST-Line | €34.195 |
Focus Wagon | 1.0 EcoBoost Hybrid | 155 pk | Powershift-automaat | ST-Line | € 36.945 |
Focus Wagon | 1.0 EcoBoost Hybrid | 125 pk | Handbak | ST-Line X | €35.995 |
Focus Wagon | 1.0 EcoBoost Hybrid | 155 pk | Powershift-automaat | ST-Line X | €38.745 |
PRIVATE LEASE Ford Focus
Had je deze auto's al gezien?

Ford Focus Wagon 1.0 EcoBoost Hybrid ST Line Style | 1e Eigenaar | Stoel-/Stuuverwarming | Navigatie | Climate Control | Keyless | Led | Camera | Parkeersensoren
- 2022
- 79.178 km

Ford Focus 1.0 EcoBoost Hybrid Titanium X Business | Navi | Achteruitrijcamera | Parkeersensoren V+A | 16'' LMV |
- 2021
- 96.730 km

Ford Focus 1.6 TI-VCT First Edition | First edition | Stoel verwarming | Voorruit verwarming | Voor + achter sensoren | 12 Maanden garantie
- 2011
- 103.518 km