Ford Focus 1.0 EcoBoost: tot 120 pk!
Ford is de eerste fabrikant met een driecilinder in het C-segment. Begin 2012 wordt de 1.0 EcoBoost in de Focus leverbaar, later volgen de C-Max en de B-Max.
Ford downsizet zich een slag in de rondte, het begon met een 2,0-liter, toen kwam de 1.6 EcoBoost maar het meest opmerkelijk is natuurlijk de 1.0 EcoBoost. De kleine driecilinder met turbo en directe inspuiting perst er maar liefst 100 of 120 pk uit. Daarmee kan de ongeblazen 1.6 naar de eeuwige schrootvelden.
In het geval van de 100 pk 1.0 EcoBoost is de motor gekoppeld aan een vijfbak, de 120 pk doet het met een versnelling meer. De krachtigste versie komt tot 170 Nm bij 1.300 tot 4.500 toeren. Gegevens over de prestaties in de Focus of de andere modellen heeft Ford nog niet beschikbaar, wel ligt de CO2-uitstoot onder de 120 gram per kilometer.
Op termijn wordt de 1.0 EcoBoost ook leverbaar in de Focus in Noord-Amerika en China.
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?

Ford Focus Cabriolet 2.0 TITANIUM | NL-AUTO! | 1E EIG! | DEALER OH!
- 2007
- 94.520 km

Ford Focus Wagon EcoBoost 125pk Hybrid ST Line X | Adapt. Cruise | Dodehoek detectie | B&O | Winterpack | AGR |
- 2022
- 86.754 km

Ford Focus Wagon 1.0 EcoBoost 155pk Hybrid Titanium X Business -PANO-
- 2020
- 166.630 km
Lees ook

Deze auto’s worden nét te laat youngtimer

'Ford Focus-opvolger heet Ford Bronco'

De Ford Focus heeft ons 29 jaar en anderhalve week bezig gehouden

Doek valt definitief voor Ford Focus
