AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Ford facelift Mondeo
90
Na een voortvarende start in 2007 begonnen de verkopen van de Ford Mondeo - mede door de vernieuwingsdrift bij de concurrentie - in te zakken. Tijd voor een facelift dus, en zo geschiedde.
De Ford krijgt een nieuwe grille, optionele led-dagrijverlichting en aangepaste achterlichtunits met diezelfde technologie. Binnenin valt vooral de nieuwe middenconsole op, maar ook de deuren hebben nieuwe bekledingsstoffen.
Bij het motorenpalet gaat de aandacht vooral uit naar de 2,0-liter Ecoboost turbomotor. De variant met 203 pk kennen we inmiddels al, maar in de Mondeo komt er ook een variant met 240 pk te liggen. Ook is er een nieuwe topdiesel, een 2,2-liter turbodiesel met 200 pk. De andere diesel is een exemplaar met een cilinderinhoud van 2,0 liter. Dat blok komt in drie vermogensvarianten: 115 pk, 140 pk en 163 pk.
Ford maakt Econetic-technieken voor de Mondeo beschikbaar. Tot het pakket behoort een Eco Mode, die de bestuurder helpt zuinig te rijden. Verder is er een actieve grille, die indien mogelijk sluit voor een betere stroomlijn en dus een lager verbruik. Smart Regenerative Charging (SRG) is een systeem voor de regeneratie van remenergie.
Nieuw voor Ford zijn Lane Depature Warning, Driver Alert (dat kijkt over de bestuurder niet vermoeid raakt) en een Auto High Beam voorziening voor de verlichting. Verder zijn er de van Volvo bekende dodehoekassistent BLIS, een achteruitrijcamera en een optionele snelheidsbegrenzer.
De vernieuwde Ford Mondeo maakt eind augustus z'n debuut op de Autosalon van Moskou. Aan het einde van de herfst verschijnt de auto bij de dealers.
Bij het motorenpalet gaat de aandacht vooral uit naar de 2,0-liter Ecoboost turbomotor. De variant met 203 pk kennen we inmiddels al, maar in de Mondeo komt er ook een variant met 240 pk te liggen. Ook is er een nieuwe topdiesel, een 2,2-liter turbodiesel met 200 pk. De andere diesel is een exemplaar met een cilinderinhoud van 2,0 liter. Dat blok komt in drie vermogensvarianten: 115 pk, 140 pk en 163 pk.
Ford maakt Econetic-technieken voor de Mondeo beschikbaar. Tot het pakket behoort een Eco Mode, die de bestuurder helpt zuinig te rijden. Verder is er een actieve grille, die indien mogelijk sluit voor een betere stroomlijn en dus een lager verbruik. Smart Regenerative Charging (SRG) is een systeem voor de regeneratie van remenergie.
Nieuw voor Ford zijn Lane Depature Warning, Driver Alert (dat kijkt over de bestuurder niet vermoeid raakt) en een Auto High Beam voorziening voor de verlichting. Verder zijn er de van Volvo bekende dodehoekassistent BLIS, een achteruitrijcamera en een optionele snelheidsbegrenzer.
De vernieuwde Ford Mondeo maakt eind augustus z'n debuut op de Autosalon van Moskou. Aan het einde van de herfst verschijnt de auto bij de dealers.
Uitgelicht aanbod
Lees ook
Praktijkervaring

Praktijkervaring Honda Jazz: eigenaren over hun hybride mini-MPV
Designreview

Designreview Volvo C40: ‘voldoet aan alle verwachtingen, en dat is een probleem’
Autotest

De Citroën Méhari is 55: op pad met de leukste badeend
Achtergrond

Deze topsedan van Nissan uit 1985 was geavanceerder dan de Audi V8
Nieuws

Alfa Romeo Giulia - Back to Basics
Nieuws

Citroën LNA (1981) - In het Wild
Gerelateerde forum topics
Lezersreacties (90) (gesloten)
De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.