Ford belicht Transit Custom Plug-in Hybrid

1.0 EcoBoost als range extender

Ford Transit Custom PHEV plug-in
Op basis van de Transit Custom heeft Ford een besteller met een plug-in hybride aandrijflijn ontwikkeld. Ford meldt meer over de techniek van zijn stekker-Transit.

Begin dit jaar deed Ford een deel van zijn toekomstplannen uit de doeken. Het merk wist onder meer te melden dat het in 2019 een Transit Custom met een plug-in hybride aandrijflijn op de markt gaat brengen. De Transit Custom PHEV krijgt een 1,0 liter grote driecilinder benzinemotor die als range extender fungeert. Volgens Ford moet de Transit Custom 50 elektrische kilometers kunnen afleggen voordat de benzinemotor het accupakket gaat laden. De totale actieradius zou dankzij deze range extender op 500 kilometer moeten liggen.

Het accupakket monteert Ford onder de laadvloer, waardoor de bagageruimte intact blijft. Later dit jaar start Ford een proef met 20 Transits Custom PHEV in de straten van Londen. Deutsche Post DHL is eveneens bij Ford aangehaakt voor elektrisch goederenvervoer. DHL gaat de elektrische StreetScooter Work XL inzetten, een volledig elektrische besteller op basis van de Transit.

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (9)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.