AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Fioravanti Kite: coupé nieuwe stijl
Het Italiaanse designhuis Fioravanti laat op de Autosalon van Genève de Kite zien. Het is een studie van een coupé, die evengoed veel ruimte moet bieden aan achterpassagiers en bagage.
Het Italiaanse designhuis Fioravanti laat op de Autosalon van Genève de Kite zien. Het is een studie van een coupé die ondanks zijn carrosserievorm evengoed veel ruimte zou moeten bieden aan achterpassagiers en bagage.
Fioravanti heeft met de Kite geprobeerd een coupé te bouwen die een sportieve uitstraling heeft, maar toch over voldoende gebruiksgemak beschikt. De Kite is vernoemd naar het kitesurfen. Volgens Fioaravanti moet de auto dezelfde sensatie geven als de sport: absolute vrijheid, open ruimtes en licht. Voor het vervoer van de spullen die voor deze sport nodig zijn, had Fioravanti deze ruimtecoupé in gedachte.
Het dak bestaat uit geperforeerd waardoor meer licht in het interieur valt. Dit materiaaal zorgt ervoor dat er voldoende licht in het interieur is. Bovendien hebben de passagiers beter uitzicht doordat de brede C-stijl nu niet meer in de weg zit. Het materiaal wat is gebruikt voor het dak is erg licht, zodat de bijzondere constructie van Fioravanti ook gewichtsbesparend is. Het dak begint vooraan waar de achteruitkijkspiegel hangt, en loopt achteraan over in de achterlichten.
De Kite is daarnaast een proeftuin voor het gebruik van LED-techniek. Er is daarbij veel winst geboekt op het gebied van gewichtsbesparing en lichtsterkte. Fioravanti heeft het over de 'vierde fase' van de ontwikkeling van LED-techniek. De eerste fase paste het bedrijf toe in het Vola prototype uit 2001.
Het dak bestaat uit geperforeerd waardoor meer licht in het interieur valt. Dit materiaaal zorgt ervoor dat er voldoende licht in het interieur is. Bovendien hebben de passagiers beter uitzicht doordat de brede C-stijl nu niet meer in de weg zit. Het materiaal wat is gebruikt voor het dak is erg licht, zodat de bijzondere constructie van Fioravanti ook gewichtsbesparend is. Het dak begint vooraan waar de achteruitkijkspiegel hangt, en loopt achteraan over in de achterlichten.
De Kite is daarnaast een proeftuin voor het gebruik van LED-techniek. Er is daarbij veel winst geboekt op het gebied van gewichtsbesparing en lichtsterkte. Fioravanti heeft het over de 'vierde fase' van de ontwikkeling van LED-techniek. De eerste fase paste het bedrijf toe in het Vola prototype uit 2001.