Fiat Talento Sportivo Shuttle gepresenteerd

Fiat met Irmscher-input

Fiat Talento Sportivo Shuttle
Fiat Talento Sportivo ShuttleFiat Talento Sportivo ShuttleFiat Talento Sportivo ShuttleFiat Talento Sportivo ShuttleFiat Talento Sportivo ShuttleFiat Talento Sportivo ShuttleFiat Talento Sportivo ShuttleFiat Talento Sportivo ShuttleFiat Talento Sportivo Shuttle

Irmscher kennen we voornamelijk van de aangepaste Opels die het al decennia op autoland afvuurt. Het portfolio wordt nu uitgebreid met een Italiaanse inzending.

Tijdens de IAA voor bedrijfswagens in Hannover die in september plaatsvond, stelde Fiat de Talento Sportivo Shuttle aan de wereldpers voor. We krijgen die bijzondere toevoeging aan in ieder geval het Duitse Fiat Professional-gamma nu voor het eerst in productietrim te zien.

We schrijven 'bijzonder' daar de Talento onder handen is genomen door de bekende Opel-tuner Irmscher. Dat bedrijf heeft zich natuurlijk op de Talento gestort omdat die bus het nagenoeg identieke zustermodel is van de Opel Vivaro. De Talento biedt plaats aan zeven inzittenden, inclusief bestuurder, en is leverbaar met de reguliere 3.098 mm lange wielbasis én met de langere variant die 3.498 mm tussen de voor- en achteras heeft.

De Talento Sportivo Shuttle staat op 18-inch grote lichtmetalen wielen, is rondom voorzien van, voor een bus, heftig ogend spoilerwerk en wordt indien gewnest voorzien van stickerwerk. De personenbus ligt 2,5 centimeter dichter boven het asfalt en krijgt natuurlijk wat Irmscher-badges aangemeten. Fiat levert de opmerkelijke Talento in Duitsland in twee motorversies. Zo is de bus beschikbaar met de 120 pk sterke 1.6 MultiJet-dieselmotor én met de krachtigere 145 pk sterke 1.6 EcoJet, een zelfontbrander met twee turbo's. De vanafprijs ligt in Duitsland op € 46.070 exclusief belastingen.

Lezersreacties (14) (gesloten)

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.