AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Aston Martin Vanquish Zagato
De historie van het Italiaanse ontwerphuis Zagato en Aston Martin gaat terug tot de jaren '60. Dit keer hebben ze de Vanquish omgebouwd tot cabrio.
De historie van het Italiaanse ontwerphuis Zagato met Aston Martin gaat terug tot de jaren '60. Meestal maakt Zagato een compleet nieuw ontwerp van een Aston Martin. Nu hebben ze volstaan met het bouwen van een cabrio-versie van de Vanquish.
Het Milanese bedrijf bouwde de Vanquish Roadster op eigen kosten. Toch werkte Aston nauw samen met Zagato bij het ontwikkelen van het showmodel. Wellicht worden in Genève, waar de auto werd onthuld, de meningen gepeild en gaat bij voldoende enthousiasme de Roadster in beperkte oplage productie.
Zagato kon het niet laten ook wat andere zaken aan de Vanquish te veranderen. Zo heeft deze concept car ronde achterlichten, een nieuwe achterbumper en een staartstuk dat enigszins omhoog loopt. Ook het interieur is door Zagato voorzien van een eigen stijl.
Het dak van de Vanquish Roadster kan worden vervangen door een hard dak. Wanneer de soft top is gemonteerd is achter het passagierscompartiment een glazen kap zichtbaar die Aston Martin 'double bubble' noemt. Als de cabriokap wordt neergeklapt, verdwijnt die in de achterklep, volgens Zagato 'zonder al te veel ruimte in te nemen'.
Zagato kon het niet laten ook wat andere zaken aan de Vanquish te veranderen. Zo heeft deze concept car ronde achterlichten, een nieuwe achterbumper en een staartstuk dat enigszins omhoog loopt. Ook het interieur is door Zagato voorzien van een eigen stijl.
Het dak van de Vanquish Roadster kan worden vervangen door een hard dak. Wanneer de soft top is gemonteerd is achter het passagierscompartiment een glazen kap zichtbaar die Aston Martin 'double bubble' noemt. Als de cabriokap wordt neergeklapt, verdwijnt die in de achterklep, volgens Zagato 'zonder al te veel ruimte in te nemen'.