AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Extra gepeperde SL van Carlsson
32
De SL 63 AMG is nog wat te traag en introvert voor u? We kunnen het ons moeilijk voorstellen, maar Carlsson heeft de oplossing voor de personen die toch teleurgesteld zijn in hun super-Benz.
Tuner Carlsson heeft namelijk per direct de CK63 RS in het gamma, een op alle fronten dikkere SL. Het begint al bij de motorisering, want Carlsson peutert 600 pk uit de 6,2-liter V8. Dat is 75 pk meer dan het standaardmodel. Ook het maximumkoppel stijgt. Carlsson mobiliseert 705 Nm, wat ook 75 stuks meer is dan in de SL 63 AMG.
De prestaties zijn dan ook indrukwekkender dan die van de AMG-versie. De tuner belooft een sprint van 0 tot 100 kilometer per uur in 4,1 seconden. Omdat Carlsson de snelheidsbegrenzer verwijdert, bedraagt de topsnelheid nu 325 kilometer per uur.
Om de boel toch een beetje in het gareel te houden, monteert Carlsson een speciaal aerodynamicapakket. De tuner heeft ook keramische remschijven in het assortiment, die voor de broodnodige extra stopkracht kunnen zorgen. Carlsson heeft een eigen C-Tronic systeem ontwikkeld, waarmee de bestuurder de SL met een druk op de knop tot 30 millimeter dichter bij het asfalt kan leggen. Voor en achter monteert het bedrijf 20 inch lichtmetaal met rubber van Dunlop.
Enigszins smaak gebonden zijn de vleugeldeuren en de matte lak. De een vindt het fantastische, de ander verfoeit dergelijke verfraaiingen. Minder uitbundig zijn de veloursmatten met het Carlsson, het koolstofvezel op het dashboard en de speciale alcantara bekleding. Er hangt natuurlijk een prijskaartje aan zo'n speciale SL. Carlsson verlangt 272.500 euro voor de CK63 RS. Dat is de Duitse prijs, dus in ons land zal de prijs ruim boven de drie ton uitstijgen.
De prestaties zijn dan ook indrukwekkender dan die van de AMG-versie. De tuner belooft een sprint van 0 tot 100 kilometer per uur in 4,1 seconden. Omdat Carlsson de snelheidsbegrenzer verwijdert, bedraagt de topsnelheid nu 325 kilometer per uur.
Om de boel toch een beetje in het gareel te houden, monteert Carlsson een speciaal aerodynamicapakket. De tuner heeft ook keramische remschijven in het assortiment, die voor de broodnodige extra stopkracht kunnen zorgen. Carlsson heeft een eigen C-Tronic systeem ontwikkeld, waarmee de bestuurder de SL met een druk op de knop tot 30 millimeter dichter bij het asfalt kan leggen. Voor en achter monteert het bedrijf 20 inch lichtmetaal met rubber van Dunlop.
Enigszins smaak gebonden zijn de vleugeldeuren en de matte lak. De een vindt het fantastische, de ander verfoeit dergelijke verfraaiingen. Minder uitbundig zijn de veloursmatten met het Carlsson, het koolstofvezel op het dashboard en de speciale alcantara bekleding. Er hangt natuurlijk een prijskaartje aan zo'n speciale SL. Carlsson verlangt 272.500 euro voor de CK63 RS. Dat is de Duitse prijs, dus in ons land zal de prijs ruim boven de drie ton uitstijgen.
Had je deze auto's al gezien?
Lees ook
Test: Mercedes-Maybach SL 680 – Ultieme luxe in de overdrive
20 jaar terug
Toen diesel nog de toekomst had: rijden met Mercedes SLK 320 CDI Triturbo en SL 400 CDI Biturbo
Nieuws
Ook power-plug-ins van Mercedes-AMG GT Coupé én SL zo'n €30.000 duurder
Nieuws
Mercedes-Maybach SL 680: extreem duur, maar niet de duurste ooit!
Nieuws