Extra gepeperde SL van Carlsson

Carlsson CK63 RS
Carlsson CK63 RSCarlsson CK63 RSCarlsson CK63 RSCarlsson CK63 RSCarlsson CK63 RSCarlsson CK63 RSCarlsson CK63 RS
De SL 63 AMG is nog wat te traag en introvert voor u? We kunnen het ons moeilijk voorstellen, maar Carlsson heeft de oplossing voor de personen die toch teleurgesteld zijn in hun super-Benz.
Tuner Carlsson heeft namelijk per direct de CK63 RS in het gamma, een op alle fronten dikkere SL. Het begint al bij de motorisering, want Carlsson peutert 600 pk uit de 6,2-liter V8. Dat is 75 pk meer dan het standaardmodel. Ook het maximumkoppel stijgt. Carlsson mobiliseert 705 Nm, wat ook 75 stuks meer is dan in de SL 63 AMG.
De prestaties zijn dan ook indrukwekkender dan die van de AMG-versie. De tuner belooft een sprint van 0 tot 100 kilometer per uur in 4,1 seconden. Omdat Carlsson de snelheidsbegrenzer verwijdert, bedraagt de topsnelheid nu 325 kilometer per uur.
Om de boel toch een beetje in het gareel te houden, monteert Carlsson een speciaal aerodynamicapakket. De tuner heeft ook keramische remschijven in het assortiment, die voor de broodnodige extra stopkracht kunnen zorgen. Carlsson heeft een eigen C-Tronic systeem ontwikkeld, waarmee de bestuurder de SL met een druk op de knop tot 30 millimeter dichter bij het asfalt kan leggen. Voor en achter monteert het bedrijf 20 inch lichtmetaal met rubber van Dunlop.
Enigszins smaak gebonden zijn de vleugeldeuren en de matte lak. De een vindt het fantastische, de ander verfoeit dergelijke verfraaiingen. Minder uitbundig zijn de veloursmatten met het Carlsson, het koolstofvezel op het dashboard en de speciale alcantara bekleding. Er hangt natuurlijk een prijskaartje aan zo'n speciale SL. Carlsson verlangt 272.500 euro voor de CK63 RS. Dat is de Duitse prijs, dus in ons land zal de prijs ruim boven de drie ton uitstijgen.

Lezersreacties (32)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.