
1.25 million pound ~ 545 ton
Oja, voor wie dacht dat een elektrische auto's niet geschikt is als trekvoertuig...
Myth busted!
Met een account kun je:
Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.
De auto moet nog worden onthuld, maar de elektrische Ford F-150 laat z’n spieren vast zien.
Hoewel uiterlijk en interieurruimte ongetwijfeld ook belangrijk zijn, gaat het veel Amerikaanse pick-up-kopers maar om één ding: hun auto moet geschikt zijn voor zwaar werk. Niet zo gek dus dat pick-ups van aluminium en motoren die kleiner zijn dan de oude, vertrouwde V8 vaak met argusogen bekeken worden.
Als dat al geldt voor kleinere ontwikkelingen, zal het niemand verbazen dat Ford met z’n aanstaande elektrische F-150 alle zeilen moet bijzetten om de traditionele kopersgroep te overtuigen. Vandaag doet het merk een eerste poging, door de elektrische pick-up een gigantische trein van 10 dubbeldekkerwagons én niet minder dan 42 reguliere F-150’s te laten voortslepen. De combinatie heeft naar verluidt een gewicht van bijna een half miljoen kilogram.
Stoer, maar veel meer dan dit leren we niet over de elektrische versie van Fords bestseller. De getoonde auto is nog een prototype en daarmee een ongecamoufleerde versie van het exemplaar dat we eerder in beeld kregen. Het is dus ‘gewoon’ een F-150, maar dan met een zichtbare ‘bak’ onder de dorpel waarin ongetwijfeld de batterijen zitten.
Helaas kunnen wij deze video niet weergeven, omdat je niet akkoord bent gegaan met de
cookie voorwaarden.
Onze video speler heeft rechten nodig voor de "Social Media".
Wijzig je cookie instellingen
Een vraag of een opmerking? Laat het ons weten met een reactie.