AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het

Elektrische Ford F-150 spant vast spieren

Treintje trekken

Ford F-150 Electric

De auto moet nog worden onthuld, maar de elektrische Ford F-150 laat z’n spieren vast zien.

Hoewel uiterlijk en interieurruimte ongetwijfeld ook belangrijk zijn, gaat het veel Amerikaanse pick-up-kopers maar om één ding: hun auto moet geschikt zijn voor zwaar werk. Niet zo gek dus dat pick-ups van aluminium en motoren die kleiner zijn dan de oude, vertrouwde V8 vaak met argusogen bekeken worden.

Als dat al geldt voor kleinere ontwikkelingen, zal het niemand verbazen dat Ford met z’n aanstaande elektrische F-150 alle zeilen moet bijzetten om de traditionele kopersgroep te overtuigen. Vandaag doet het merk een eerste poging, door de elektrische pick-up een gigantische trein van 10 dubbeldekkerwagons én niet minder dan 42 reguliere F-150’s te laten voortslepen. De combinatie heeft naar verluidt een gewicht van bijna een half miljoen kilogram.

Stoer, maar veel meer dan dit leren we niet over de elektrische versie van Fords bestseller. De getoonde auto is nog een prototype en daarmee een ongecamoufleerde versie van het exemplaar dat we eerder in beeld kregen. Het is dus ‘gewoon’ een F-150, maar dan met een zichtbare ‘bak’ onder de dorpel waarin ongetwijfeld de batterijen zitten.

Video
0 seconds of 0 secondsVolume 90%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
00:00
00:00
00:00
 

Lezersreacties (102)

Reageren
Sub-reacties inklappen
AvdM40
AvdM40
  • 4
Eenhedenpolitie:
1.25 million pound ~ 545 ton
Oja, voor wie dacht dat een elektrische auto's niet geschikt is als trekvoertuig...
Myth busted!
Aston
Aston
  • 7
Elektrische motoren hebben superveel constant koppel dus perfect als trekvoertuig. Toch gek dat het niet zo kunnen als bijna al onze treinen elektrisch aangedreven zijn.
JM205
JM205
  • 9
545 Ton?! Ongeveer het gemiddelde gewicht van een Hollandse sleurhut op weg naar zuid Frankrijk ?.
Blik
Blik
  • 0
'Niet zo gek dus dat pick-ups van aluminium en motoren die kleiner zijn dan de oude, vertrouwde V8 vaak met argusogen bekeken worden'. Dit is misschien wat zacht uitgedrukt voor de Trump liefhebbende rednecks!
Anoniem
Anoniem
  • 0
In de basis geldt wat een trein kan dat kan een auto ook, dus wat is het nut hiervan? Blijft allemaal belachelijk overdimensioneerd dat spul in Amerika. Als je auto maar 5 ton mag slepen hoeft hij echt niet het 10-voudige daarvan in een test te slepen ?
Anoniem
Anoniem
  • 3
Laatst nog een interview cq poll gezien van Ford F 150 kopers en toekomstige kopers in de USA.
Men werd voor de keuze gesteld, voor een V6 of V8 blok.
85% vd (toekomstige) kopers gaat nog steeds voor de V8 motor daar.
En aangezien er vele rijders daar soms honderden km,s per dag alleen al mee forenzen, zie ik daar de electrische F150 nou niet vlot verkopen.
Goed, de V6 word met kleine beetjes steeds iets meer verkocht en dan vooral aan fleetowners, maar de V8 blijft immens populair daar.
Met een literprijs van tussen de 45 en 65 cent per liter daar, hoef je je niet krom te betalen aan benzine.
En dat is uiteraard het grote voordeel om een V8 makkelijk te kunnen blijven rijden.
Anoniem
Anoniem
  • 0
@President, je bedoelt zo'n 72 euro cent per liter. https://www.globalpetrolprices.com/USA/gasoline_prices/
Anoniem
Anoniem
  • 7
Het gaat inderdaad wel erg moeiteloos. Een vrouw kan de was doen. Geen gebrul, piepende banden, stinkende koppelingsplaten, dikke zwarte rook uit de uitlaat...
Waar is de heroïek van het autorijden? De gespannen spieren, het gevoel voor de getergde techniek, het testosteron, de masculine vakkundigheid van het besturen van een auto?
Die verdomde Musk ontmant de automobiele macho met die wasmachines op wielen...
Anoniem
Anoniem
  • 3
@Ppep
Als ze een paar zijlijnen schilderen en de auto pilot inschakelen, gaat ie vanzelf.
Daar sta je dan met je stampende V8 mannelijk en machteloos te wezen....
Pabo was volgens mij iets eerder dan Musk in het onderkennen dat elektrisch toch beter is.
Friedair
Friedair
  • 0
Welke auto's vind je onder welke omstandigheden onder gemotoriseerd koop niet blind? Ik zelf heb niet veel nodig op het stuk biljartlaken naar kantoor op en neer
Anoniem
Anoniem
  • 1
@KNB
Waarom zou iemand een grotere auto kopen als nodig?
Baron Nu
Baron Nu
  • 0
De Amerikaanse pick-up trucks in een uitvoering EV kunnen niet snel genoeg naar Nederland komen. Dan is het over met de ordinaire BPM (CO2 Tax) die de overheid heft.
Anoniem
Anoniem
  • 4
Hartstikke mooi die ev-pick-up, hoeveel blijft er over van de range als je er een echt zware vracht achter hangt? Dus voorlopig hou ik het toch bij de v8 , en Amerikanen met v6 hoef ik ook niet negen van de tien keer zuipt een Amerikaan met v6 meer als de v8 versie, omdat de v6 versie verhoudingsgewijs net vaak te licht is, en een v8 klinkt beter ev totaal niks geen beleving.
Soulman
Soulman
  • 1
Electrische pick up gaat puur op specs al winnen van een v8 ed. Dat wordt een no brainer.
Amerikanen houden ook erg van onafhankelijkheid. Met een ev truck ben je dat. Zeker al die boeren hebben ruimte genoeg voor zonnepanelen.
Anoniem
Anoniem
  • 3
even ter info, de F150 van aluminium wordt met argusogen bekeken niet omdat een redneck van staal houdt, maar simpelweg omdat veel (kleine) bedrijven reparaties vaak zelf uitvoeren en wat laswerk aan een stalen pickup is heel wat simpeler als aan aluminium. Heel simpel. Heeft niks met vooroordelen te maken.
Anoniem
Anoniem
  • 1
Nooit een goed idee, een EV Pick up, die moeten hoog zijn om door ruig terein te rijden, een bak batterijen op die hoogte zorgt voor een hoog zwaartepunt, dat wordt omrollen.
Anoniem
Anoniem
  • 2
Wel veel mensen die plotseling zwaar onder de indruk zijn van de potentiële trekkracht van een elektromotor, dat was toch al een jaar of 100 bekend toch?
Anoniem
Anoniem
  • 3
@Mike Jetson, als jij zo weinig op hebt met autotechniek snap ik niet wat jou bezielt op een auto forum te gaan zitten, ga idd wasmachines bespreken of zo, liefst samen met de rest van de club, kunnen wij het hier weer over auto's hebben.
Anoniem
Anoniem
  • 2
@Ppep, en ik neem maar aan dat die Porsche niet meer gaat komen gezien je huidige voorliefde voor DE EV en de Jetson club.
HansSolo
HansSolo
  • 3
Een BEV pickup heeft altijd een lager zwaartepunt dan een fossiel exemplaar. Ook de trekkracht is beter. De range zal in 94% van de gevallen volstaan. Einde oefening V6 en V8.
Anoniem
Anoniem
  • 1
@Solo, je lult zoals gewoonlijk weer uit je nek, bij een Pick up die hoog op de wielen moet staan is een zwaar batterijen pakket op pakweg 60 tot 80 cm hoogte onwenselijk.
Anoniem
Anoniem
  • 1
@"En hou aub op hier met je gespoeld, ga een hobby zoeken of zo.
Soulman
Soulman
  • 0
@v8: je kan nu nog je naam veranderen in ev boven alles anders sla je in de toekomst een flater ?
Anoniem
Anoniem
  • 1
@Soulman, nooit van mijn leven, ik zie ook niet in waarom.
Dat jullie nu allemaal ineens zo verknocht zijn aan de elektromotor moeten jullie echt zelf weten, het is natuurlijk ook een nieuwe uitvinding die ongetwijfeld zo zijn charmes heeft.
Zo kan ik mij voorstellen dat jullie een bandje gaan opzetten om alleen al bij dat gezoem lekker in slaap te vallen.
Ook is het natuurlijk verdomd handig om een auto te hebben die een goederentrein kan trekken in het geval de NS een beroep op je zou willen doen.
Anoniem
Anoniem
  • 5
@V8: maak je niet druk, het is toch leuk om nieuws te lezen over zowel mooie benzinemotoren als mooie EV- en hybride techniek? Ik vind persoonlijk bijvoorbeeld dit artikel net zo interessant als wanneer de F150 met mega V8 de trein had voortgetrokken. Het hoeft toch niet of/of te zijn, waarom niet en/en?
Anoniem
Anoniem
  • 4
ik ben het niet altijd eens met @Hanssolo maar voor een EV pickup voldoet in veel gevallen de range. De meeste worden gebruikt bij kleine bedrijven, van constructiebedrijfjes tot de poolboy die mijn zwembad onderhoud, allemaal afstanden binnen de stad. In Nederland zie ik bouwbedrijven iedere dag kris-kras door het land rijden, hier in de VS is het lokaal verkeer (ook zonder EV wel even wat CO2 efficienter).
Anoniem
Anoniem
  • 0
CENTJES, een goederentrein met mega V8 een trein voorttrekken is al eerder gedaan:
https://www.youtube.com/watch?v=hkVLsCLTKw8&feature=youtu.be
Anoniem
Anoniem
  • 0
@LVDM: Ja ik had al eens iets vergelijkbaars gezien. Inderdaad belachelijk hoe in Nederland de ene aannemer van Arnhem naar Utrecht rijdt en de andere min of meer andersom. Ik heb dat fenomeen nooit goed begrepen.
Anoniem
Anoniem
  • 3
@Centjes, natuurlijk is het leuk om overal van te vernemen, alleen zijn er hier een paar op dit forum die op mijn zenuwen werken.
Vooral die man die het als leraar in Noord Korea voortreffelijk zou doen met zijn niet aflatende gedram.
Anoniem
Anoniem
  • 2
Grappig.
Dit weekend vernam ik van een gepokt en gemazeld Tesla chauffeur, dat als hij de vrije keus had, hij het liefst weer een Dodge Ram V8 op LPG terug zou willen hebben.
Machtige actieradius tijdens vakanties, ruimte voor kids en vakantiespullen, heerlijk grommende V8.
Vanwege toekomstige bijtelling, wil zijn bedrijf de Model S-en nog dit jaar gaan ruilen voor de 3.
“Dan nog liever een Superb station” hoor ik hem zeggen.
Tja, het elektrofeest wordt niet door iedereen met dezelfde passie gevierd.
Maar voor dat soort mensen zullen de échte feestnummers wel een passende kwalificatie hebben.
Anoniem
Anoniem
  • 1
@V8: Nou vooruit, omdat jij het bent ? Eerste foute conclusie: mijn veronderstelde voorliefde voor de EV (die is er niet, maar ik vind de transitie machtig interessant! Ik geef wel toe erg benieuwd te zijn hoe dat nou rijdt...). Tweede foute conclusie: die 911 gaat er ooit komen, al moet ik er voor verhuizen ?
Anoniem
Anoniem
  • 1
@Massie: Eigenlijk boft hij, nu Skoda met een plug-in hybrid komt van de Superb ?
Anoniem
Anoniem
  • 0
@Ppep, transitie is eigenlijk niet zo boeiend als veel mensen willen doen geloven, het is vrij simpel, olie raakt op, alternatief is elektromotor, die is er al een tijdje maar door de beschikbaarheid van fossiele brandstof steeds een beetje op de achtergrond.
Nu plotseling interessant vanwege milieudiscussie, Tesla springt erin en plotseling zien veel mensen het licht, stroom zal het worden en iedereen moet dat leuk vinden.
De electromoter kan idd mensen voortbewegen, geen discussie, hij heeft voor en nadelen, de eerste benadrukt, de tweede onder de tafel geveegd, jammer genoeg zelfs op auto forums.
Het gaat niks oplossen of verbeteren maar het is effe trendy en de voorlopers (Jetsons) willen echt iedereen overtuigen van hun keuze en vinden dat eindeloos drammen daarvoor de oplossing is.
Daar betalen wij nu de prijs voor, auto forum >milieudiscussie.
PH039
PH039
  • 2
De F150 is geen kleine jongen maar je ziet hem gewoon niet staan naast die wagons.
HansSolo
HansSolo
  • 2
Een BEV pickup heeft altijd een veel lager zwaartepunt dan een fossiele pickup. Een BEV pickup zal daardoor een betere wegligging hebben en minder snel omvallen.
Wizzypkr
Wizzypkr
  • 0
@Hanssolo, hier sla je de plan een beetje mis. Ik kom over het algemeen maar weinig F-150's op hun zijkant tegen. En wat betreft de wegligging dat die beter zou zijn door het zwaartepunt wat lager ligt, daar zijn nog veel meer factoren bij van belang. Een laag zwaartepunt staat niet per definitie garant voor een goede wegligging.
Anoniem
Anoniem
  • 1
Praten over wegligging, handling, “sportief” enz. gaat vrijwel altijd mis bij de Jetsons.
0-100 in 4 seconden is “sportief” en een zwaar accupakket in de bodem staat garant voor enorme bochtsnelheden.
Met deze F-150 kan je dus vast gigantisch hoeken.
Tja.
Koppakking
Koppakking
  • 0
Hanssolo.
.
Heb je weer een 'gaatje' gevonden? Het zwaartepunt van de pickup? Hilarisch.
Anoniem
Anoniem
  • 2
@Emmes; eerst worden petrolheads tot het uiterste getart met dagelijks sektarisch gedram over BEV’s (zelfs FCEV wordt verkettert).
Vervolgens kijk je raar op dat een handjevol petrolheads (de rest is al lang afgehaakt en leest deze topics helemaal niet meer) af en toe van zich afbijten?
Zelf sta ik best open voor EV, maar een enkeling hier, heeft spontane interesse doen veranderen in afkeer.
Anoniem
Anoniem
  • 1
@V8
Ik heb juist heel veel met autotechniek. Ik vind het interessant, weet er veel van en sleutel graag. Zowel de oude en de nieuwe techniek boeit me. Ik kan goede engineering zeer waarderen en kan over m'n nek gaan van over het paard gemarketinged inferieure meuk.
Naast de technische kant, vind ik de enorme maatschappelijke invloed van auto's ook boeiend. Dus ik wil me niet beperken tot puberaal zwijmelen over Pk's, merkjes, 0-100, cilinders en de zachtheid van het dash.
En soms maak ik een grap.
Deal with it. Warm hé? ?
JL86
JL86
  • 0
Knappe prestatie! Ik was altijd al op zoek naar een auto die dit gewicht kan trekken, nu heb ik hem gevonden!
Anoniem
Anoniem
  • 0
@JL 86
Kan schoonmoeder dan ook mee?
Anoniem
Anoniem
  • 2
Gaat wat worden met die Audi bende automaat overvallen. Ze blazen deze niet meer op, maar trekken met een F150 een heel gebouw om.
vd Laar
vd Laar
  • 0
Ik verbaas me over de sterkte van de sleepkabel, deze kunnen dit blijkbaar aan?
Anoniem
Anoniem
  • 1
Wel jammer dat ze niet ook even een dikke V8 door z'n koppeling heen hebben laten roken om te bewijzen dat deze electrische sterKER is ?
Anoniem
Anoniem
  • 0
Oh ja: BUT DOES IT ROLL COAL?!?!?
AsconaGT
AsconaGT
  • 0
@vd laar, wie zegt er dat het een kabel is? kan ook prima een trek stang zijn, wat ik denk dat hier gebruikt is. overigens zijn er genoeg kabels te vinden die een veelvoud van dit gewicht aan zou kunnen
Anoniem
Anoniem
  • 1
@Emmes, Trump, rechts, zomaar wat uit de lucht gegrepen termen, je hoeft Hans zijn billetjes niet af te vegen hoor, die heeft het liefst zelf altijd het laatste woord.
Anoniem
Anoniem
  • 1
@Ascona
Op 0:45 zie je dat het een sleeplint is.
Laten we dit marketing huzarenstukje eens in cijfers vertalen:
De rolwrijvingscoëfficiënt (Crol) van een stalen wiel op een stalen rails is 0,0012.
Massa is 10^6 kg.
Ftrek=Crol * massa * g. -> Trekkracht = 0,0012 * 10^6 * 9,81= 11772 N.
In massa is dat 1200Kg. Met een huis-tuin-keuken 4WD sleepkabeltje gaat dat prima lukken: die kan 10.000Kg aan.
Marketing......sterk spul hè. ?
Anoniem
Anoniem
  • 0
@Massie/V8
@Hanssolo heeft gelijk als hij stelt dat de BEV beter is in het trekken van zware zaken.
1) z'n gewicht is hoger, dus meer druk op de banden die daardoor meer grip hebben.
2) het gewicht ligt lager door de accu's in de bodemplaat waardoor het gewicht is beter verdeeld over voor- en achteras. Hierdoor wordt de grip van de banden beter benut.
3) een anti-slip regeling werkt elektrisch sneller en fijngevoeliger dan van een ICE. Waardoor de aanwezige grip maximaal benut kan worden.
4) lager zwaartepunt zorgt voor een stabieler voertuig wat wederom gunstig is voor bandengrip.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Ford laat hiermee zien wat ze in huis hebben en dat ze niet bang hoeven te zijn dat ze geen bergen meer kunnen nemen of zwaar werk kunnen doen met hun auto. En ook de Amerikanen gaan overstag vandaag of morgen.
Caleido
Caleido
  • 1
Het blijft natuurlijk een reclamespot van de fabrikant zelf en geen objectieve test. In de USA gelden ook andere regels qua ethiek en waarachtigheid in reclame.
Ik vind het alleszins verdacht dat op 3:20 de suv ongeveer anderhalve meter rijdt en het hele treinstel bijna niet beweegt. Zoveel rek kan er toch niet op die strap zitten?
De bekende stunt van meer dan 10 jaar geleden met de oude Touareg V10 TDI, trok toen een Boeing 747 van 155 ton en daarvoor moesten ze 7ton aan balast leggen in de Touareg om tocht iéts van grip te hebben.... hier doen ze hetzelfde met 500+ ton, maar zonder belast of gripproblemen?
Anoniem
Anoniem
  • 0
@Mike, ik heb zelf een interview gelezen met een topman van Ford, de grootste uitdaging in het ontwikkelen van een E Pick up was het grote gewicht van het batterijen pakket die toch hoog moet komen te liggen ivm de gewenste.grondspeling.
Maar ja, jullie weten toch alles beter.
Anoniem
Anoniem
  • 1
@V8
Exact. En hoe wou je precies een verbrandingsmotor, versnellingsbak en brandstoftank verdelen over de vloer voor een laag zwaartepunt en goed verdeeld gewicht?
Anoniem
Anoniem
  • 0
@Mike, je blijft het niet begrijpen geloof ik.
Het zwaartepunt kan niet laag ivm met grondspelling, het zwaartepunt MOET dus hoog, een batterijen pakket weegt meer dan een motor, moet ik nog verder uitweiden......
Anoniem
Anoniem
  • 0
@V8
Nee, V8, laat maar. Het begrip zwaartepunt is een beetje te hoog gegrepen constateer ik.
Succes met de warmte en het vermijden van EV topics.
HansSolo
HansSolo
  • 2
V8, het zwaartepunt komt door het batterijpakket altijd lager te liggen dan bij een verbrandingsmotor. Bij welke hoogte tot de bodemplaat dan ook. Een BEV is dan ook altijd moeilijker over de kop te krijgen dan een fossiel exemplaar.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Mike leest weer zonder te begrijpen en gaat vervolgens de les lezen.
Anoniem
Anoniem
  • 1
@Massie
Juist niet. Ook jij weet dat bij gelijke bouw de BEV altijd een lager zwaartepunt heeft dan een ICE (of je moet wel heel dom bouwen). V8 snapt dat ook wel.
Daarbij slaat V8 de andere 3 punten over waardoor een BEV een beter trekpaard is dan een ICE.
Dus het punt over de zwaarte waar het zwaartepunt lag van mijn betoog kreeg niet echt de gewenste zwaarte waardoor het punt niet overkwam.
.
Ps.....moet ik het echt even uitleggen?
Anoniem
Anoniem
  • 0
@LS1
En dan gaan we ervan uit dat de rails precies horizontaal zijn op dat stuk....
Friedair
Friedair
  • 2
Met een verbrandingsmotor dit truukje doen sta je amechtig naar lucht te happen. Wel op het juiste toerental houden anders zakt ie door het ijs. En hij moet ook wel op temperatuur zijn natuurlijk. Historie. Bye bye.
Anoniem
Anoniem
  • 0
@"Zucht, de Jetsons hebben de wijsheid weer in pacht, ze weten het zelfs beter dan de bouwers.
Ik hou ermee op, veel succes met het verschonen van elkaars respectieve billetjes.
Anoniem
Anoniem
  • 1
@V8
Nee. Maar we leggen het graag uit en horen graag iemands andere uitleg. Da's anders. Dat is uitwisseling van feiten, zienswijzen. Maar gezien de eenrichtingsverkeer daarvan ontgaat me de zin van verdere uitwisseling.
.
Dank je. Wij houden van schoon. Hoe schoner hoe beter. ?
Anoniem
Anoniem
  • 3
Man man wat zijn de ev-drammers weer lekker de boel aan het terroriseren, ook die commenteren over de v8 kun je wel merken dat ze er nooit mee hebben gereden, een v8 heeft altijd koppel vooral van onderuit, met een wil je geen laag liggend accupakket anders zit je voort aan de grond vooral met terreinrijden, dus je kunt het zwaartepunt niet al te laag leggen want een All-round pick-up moet ook goed kunnen terrein rijden, dus dat zogenaamde voordeel wat Hanssolo claimt is dikke onzin, en met dat extra gewicht van batterijen ben je in het terrein ook in het nadeel, Hansolo niet over zaken gaan praten waar je geen verstand van hebt, mischien dat je dan door sommige meer serieus word.
Anoniem
Anoniem
  • 0
@Peter81, Thanks, eindelijk iemand die het begrijpt.
@Mike, idd eenrichtingsverkeer, daar heb jij dan weer gelijk in, dat maakt het hier soms zo'n irritante omgeving.
Anoniem
Anoniem
  • 0
@V8
Ik wist wel dat je het kon!
Nu de punten 1 t/m 3 nog. En dan zeggen we gewoon hetzelfde.
Anoniem
Anoniem
  • 1
Hey Mike jetson
Hou eens met die wc-eend praat onzin dus een niet ev-pick-up kun je ook zo verlagen dat je een heel laag zwaartepunt hebt dus hier heeft de ev-pick-up geen voordeel, en het feit dat een ev-pick-zwaarder is door de accu, en dat is zeker voor een pick-up een groot nadeel, denk aan in het terrein, je maximum wat je in je bak mag laden en trekken, door het hogere gewicht minder is, weet ik het wel doe mij maar de v8, hou op met die arrogante westerlingen borrelpraat, ps is geen schande om een keer toe te geven dat je gewoon lulkoek staat te verkopen snap die Amerikanen heel goed waarom ze de voorkeur geven aan de v8.
Anoniem
Anoniem
  • 1
V8, scroll door dit topic. Eén ding is duidelijk - jij heb volkomen ONgelijk. Allereerst door je taalgebruik. Je noemt anderen "zwakzinnig, mongool, debiel, idioot, je lult uit je nek". Iemand die 'zo uit z'n nek lult' kan beter iets anders gaan doen. Is plakplaatjes verzamelen van Donny Trump nix? Oh wacht ....
Anoniem
Anoniem
  • 0
@Peter
Sorry Peter, ik sta lulkoek te verkopen.
Je kan inderdaad een pick-up verlagen en daarmee verlaag je het zwaartepunt. Je hebt 100% gelijk. En vanzelfsprekend kun je met een v8 veel meer gewicht verplaatsen. Hoe kon ik zo dom zijn. Nogmaals; ik verkoop lulkoek.
Hè, dat lucht op. Bij jou ook?
Anoniem
Anoniem
  • 0
@Banter, ten eerste. bemoei jij je maar met je eigen taalgebruik, ten tweede heb ik een aantal van die woorden nooit gebruikt, ten derde, wtf heeft Trump hiermee te maken?
bzzt
bzzt
  • 1
Dit is geweldig. Dit is puur emotie.
Over 10 jaar rijd iedereen elektrisch. Ik dacht dat ik dit nooit zou ...beleven....
HansSolo
HansSolo
  • 2
In eenzelfde constructie bereik je met een batterijpakket altijd een lager zwaartepunt dan met een verbrandingsmotor. Dat geeft heel veel voordelen, zoals extra veiligheid en een betere wegligging. Het extra gewicht van een batterijpakket geeft nauwelijks nadelen.
Anoniem
Anoniem
  • 1
Het was weer vermakelijk heren, bedankt!
Anoniem
Anoniem
  • 1
Mike jetson sorry ik schoot idd even uit me slof, zoek maar eens op ford f150 raptor , die auto bewijst dat jou verhaal gewoon niet klopt, alleen al om het zwaartepunt verhaal, geloof zelfs dat er een filmpje van dat ding op de site rondzwerft hebben ze getest.
Anoniem
Anoniem
  • 1
Hannsolo je zit weer lekker onzin uit te kramen geef je weer het advies niet over zaken praten waar je geen verstand van hebt, een ice-pick-up kun je ook zo bouwen dat hij een vergelijkbaar zwaartepunt heeft als een ev-pick-up, zoveel maakt dat in de praktijk niet uit eigenlijk nihil, dat bewijst de ford f150 raptor wel dat die verhaaltjes van jou dikke kolder zijn, een ice-pick-up is alleen lichter in de kont kun je zo oplossen paar pallets stenen er in klaar, nogal voordeel van ice-pick-up lichter van gewicht, en je mag gewoon meer trekken en laden wettelijk.
Anoniem
Anoniem
  • 0
@Ppep, ohja, de olie raakt toch op, tenminste, dat wordt ons regelmatig verteld hier, en niet alleen hier.
Anoniem
Anoniem
  • 2
Hanssolo vooral jou laatste bericht getuigt vooral aan gebrek aan kennnis, extra gewicht en laag hangend accupakket is zeer nadelig in het terrein, daarom is Hummer nooit een succes geworden, en ice- pick-up kun je ook zo bouwen dat hij een zeer goede wegligging heeft denk aan de ford f150 raptor, om een goede wegligging te hebben is ev geeneens nodig, ev-pick-up is niet nodig voor het weggedrag of wegligging.
Anoniem
Anoniem
  • 0
@Peter81, je kunt Hans echt niks wijsmaken man, die leeft in een glazen bolletje.
Anoniem
Anoniem
  • 1
@Peter81/V8/Massie
Jullie hebben natuurlijk helemaal gelijk. Een paar pellets stenen in de V8 en hij trekt net zo goed als de EV versie. Goed plan. Dat is ook veel beter voor de gewichtsverdeling dan een bodem vol accu's. Veel lager zwaartepunt ook. Vreemd dat ik dat niet zie. Soms zijn de dingen zo simpel, dat kunnen alleen de echte mannen van de praktijk bedenken.
/s
Anoniem
Anoniem
  • 0
Wat een aannames en discussie's hiero . Zo lang je lekker met een mega motor kan rondrijden zou ik het zeker doen en dat olie op raakt is een feit en ook een feitje is dat wij het niet gaan meemaken.
HansSolo
HansSolo
  • 1
Een BEV F150 zal met dezelfde koets altijd een lager zwaartepunt hebben dan een fossiele F150. Met alle logische voordelen, als betere wegligging en veiligheid, van dien.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Ach Hanssolo ben vanaf jongsaf opgegroeid met trekkers en aanverwante voertuigen en zit op de vrachtwagen waarbij ook gewicht en gewichtsverdeling een groot item is, als het op dit onderwerp aankomt weet ik het toch beter, vooral jou laatste is gewoon een aanname, daar is nog helemaal niks van bewezen, ook bij een niet ev-pick-up kun je een laag zwaartepunt creeren, daar is ev helemaal niet Voor nodig, ik weet het toch beter, de ford f150 raptor is wel het bewijs dat jullie verhaal niet opgaat of niet bevestigd word.
HansSolo
HansSolo
  • 1
Een BEV pickup heeft in eenzelfde carrosserie altijd een lager zwaartepunt dan een fossiele pickup. Feit.
Anoniem
Anoniem
  • 1
Ligt er aan Hans.
Als ze de accu’s in het dak plaatsen juist niet.
Anoniem
Anoniem
  • 1
het is een beetje theorie vs praktijk discussie. Bij vrijwel alle normale consumentenvoertuigen zie je dat de accus ergens in de bodem gesandwiched worden - ook bij de F150 lijken ze ergens in het frame te hangen. Dat levert een laag zwaartepunt op. In theorie kan je inderdaad zo ook op het dak plaatsen, zal flink geroerd rijden. Ik verwacht niet dat een fabrikant dit zal doen.
Voor de gewichtsverdeling, als je met een lege pickup rondrijdt is het leuk wat meer gewicht achter te hebben. Met een zware fifth wheel weet ik dat zo nog niet (en de meeste mensen op dit forum ook niet want ik moet de eerste fifth wheel in Nederland nog zien). Daar is de EV volgens mij ook niet voor bedoeld, de EV F150 is dan ook een aanvulling op het gamma dan dat er direct een V8 uitgaat.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Hanssolo dat is gewoon niet waar maar dat is gewoon een aanname van jou, een pick-up is al vrij zwaar, wat je nou doet arrogante westerlingenpraat , niks van bewezen, ik weet het toch beter als jou als het dit vlak aankomt, ook een met een ice-pick-up kun je het zelfde doen, de last hoog aanhaken waardoor je druk op de achterste as verhoogt gewicht in de laadbak verhogen zo zijn er wel meer van die dingen wat je kun je toepassen, niveau wc-eend, door nu al te stellen dat een bev pick-up een voordeel zal moeten hebben door de laag liggende accu en zal die ook moeten door lopen tot onder de laadbak en boven de achteras typisch fanboy praat, als het goed doet kun je bijna met elke auto hetzelfde bereiken en daar is geen bev voor nodig, hier weet ik echt wel meer van als jou, typische kantoorklerkjes praat jou laatste post.
HansSolo
HansSolo
  • 1
Door lage plaatsing van een relatief zware batterijpakket op de bodem van de carrosserie tussen de voor- en achteras zul je in eenzelfde model altijd een lager zwaartepunt bereiken dan in eenzelfde model met verbrandingsmotor. De onderdelen die horen bij een verbrandingsmotor zijn nooit zo laag en midden tussen de assen te plaatsen. Vandaar dat een BEV altijd een lager zwaartepunt heeft met als gevolg een betere wegligging en een hogere veiligheid.
Anoniem
Anoniem
  • 1
Bizar.
Laten we er eens een grapje tussendoor gooien dacht ik. (Accu’s op het dak)
Maar men reageert bloedserieus.
Terwijl het de bedoeling was om aan te tonen hoe zielig het is om tot de laatste snik je gelijk te willen halen in een absurde discussie.
Werkelijk iedere strohalm wordt aangegrepen om fossiel af te fakkelen, nu weer vanwege een hoger zwaartepunt.
Terwijl het hier over een lompe USA SUV gaat.
Het is om te gieren eigenlijk.
Het is al vaker gezegd, maar iemand zou hulp moeten gaan zoeken voor Hans.