Elektrische BYD Tang vernieuwd en voortaan tot 530 kilometer bereik

Nu met 109 kWh!

BYD Tang
BYD TangBYD TangBYD TangBYD TangBYD TangBYD TangBYD TangBYD TangBYD TangBYD TangBYD TangBYD TangBYD TangBYD TangBYD TangBYD TangBYD TangBYD TangBYD TangBYD TangBYD TangBYD TangBYD Tang

De grootste elektrische SUV die BYD in Nederland aanbiedt heeft een grondige update gekregen. De auto krijgt een nieuwe snuit, een subtiel aangescherpte achterzijde en een gewijzigd interieur. Maar ook op technisch vlak is de BYD Tang flink verbeterd.

De BYD Tang was samen met de Han en Atto 3 een van de eerste elektrische modellen van het Chinese BYD die de oversteek naar Nederland maakten. De BYD Tang is een 4,9 meter lange elektrische SUV die plek biedt aan tot zeven inzittenden. Daaraan verandert weinig, maar hij wordt nu wel flink vernieuwd. Het grote rooster in het front van de Tang maakt plaats voor een meer 'gesloten' geheel. Niet alleen verdwijnt de grille, ook het zilverkleurige element tussen de koplampen is samen met het erin gedrukte BYD-logo anders van vorm. Lager op het front zien we een volledig nieuwe voorbumper. Maar BYD gaat verder. Zo heeft ook de voorklep een andere vorm gekregen. Dat is bij een facelift niet heel gebruikelijk. Aan de achterzijde zien we eveneens een nieuwe bumper. De achterlichten krijgen een andere indeling en op de flanken van de bips ontwaren we een nieuwe verticale vouw.

Aan de achterzijde is de Tang minder hardhandig aangepakt.

Groter nieuws vinden we ín de BYD Tang. De SUV heeft een vers stuurwiel en een nieuw en draaibaar scherm voor het infotainmentsysteem. Dat heeft voortaan een diagonaal van 15,6 inch. Voorheen was het scherm 12,8 inch groot. Een flink verschil dus. Eveneens nieuw is de suède afwerking van het dashboard én de nieuwe sfeerverlichting. Meer verwennerij komt in de vorm van nieuwe nappalederen bekleding voor de stoelen, voorstoelen die verwarmbaar én ventileerbaar zijn en een glazen panoramadak is standaard. V2L-hardware is eveneens altijd van de partij.

De BYD Tang had altijd een 86,4-kWh accupakket en twee elektromotoren die samen 517 pk leveren. Die combinatie was goed voor een actieradius tot 400 kilometer. De oude accu maakt plaats voor een nieuwe BYD Blade Battery met een capaciteit van 108,8 kWh. Dat levert hem voortaan een bereik op van 530 kilometer (WLTP). Dat is een winst van 130 kilometer. Snelladen kan tot 170 kW. De elektromotoren zijn ongewijzigd gebleven.

Uitgebreide specificaties en informatie met betrekking tot de Nederlandse markt volgen spoedig.

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (44)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.