AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Eindelijk: vernieuwde Mazda Tribute
Al eind vorig jaar konden we u de vernieuwde Mazda Tribute tonen. Nu is de auto eindelijk in Nederland beschikbaar.
Al eind vorig jaar konden we u de vernieuwde Mazda Tribute tonen. Nu is de auto eindelijk in Nederland beschikbaar.
De buitenkant is licht opgefrist, we zien nieuw ontworpen bumpers, gewijzigde koplampen en achterlichten, andere grille en gewijzigde buitenspiegels. Ook de standaard lichtmetalen velgen zijn van een nieuw design. Aan de binnenzijde valt het nieuwe ontwerp van middenconsole op. De bediening van de automatische versnellingsbak verhuisde van het stuur naar de vloer.
Het grootste nieuws zit onder de motorkap. De 91 kW/124 pk sterke 2,0-liter viercilinder benzinemotor werd vervangen door een 2,3-liter krachtbron met 110 kW/150 pk. Het vermogen van de 3,0-liter V6 steeg met 4 kW/6 pk naar 149 kW/203 pk. De 2,3-liter is gekoppeld aan een handgeschakelde vijfversnellingsbak, de V6 is uitsluitend leverbaar met een viertraps automaat. Een dieselmotor is nog steeds niet beschikbaar.
De veiligheid werd verhoogd door montage van dual-stage airbags voor en gordijn-airbags opzij. Achter wordt nu standaard een derde hoofdsteun met driepuntsgordel gemonteerd. De trommelremmen achter werden vervangen door schijfremmen.
De vernieuwde Tribute is er vanaf 33.395 euro. De V6 kost 41.995 euro.
De buitenkant is licht opgefrist, we zien nieuw ontworpen bumpers, gewijzigde koplampen en achterlichten, andere grille en gewijzigde buitenspiegels. Ook de standaard lichtmetalen velgen zijn van een nieuw design. Aan de binnenzijde valt het nieuwe ontwerp van middenconsole op. De bediening van de automatische versnellingsbak verhuisde van het stuur naar de vloer.
Het grootste nieuws zit onder de motorkap. De 91 kW/124 pk sterke 2,0-liter viercilinder benzinemotor werd vervangen door een 2,3-liter krachtbron met 110 kW/150 pk. Het vermogen van de 3,0-liter V6 steeg met 4 kW/6 pk naar 149 kW/203 pk. De 2,3-liter is gekoppeld aan een handgeschakelde vijfversnellingsbak, de V6 is uitsluitend leverbaar met een viertraps automaat. Een dieselmotor is nog steeds niet beschikbaar.
De veiligheid werd verhoogd door montage van dual-stage airbags voor en gordijn-airbags opzij. Achter wordt nu standaard een derde hoofdsteun met driepuntsgordel gemonteerd. De trommelremmen achter werden vervangen door schijfremmen.
De vernieuwde Tribute is er vanaf 33.395 euro. De V6 kost 41.995 euro.
Plaats een reactie