AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
E85-versie vult Opel Insignia-gamma aan
36
Motorkeus genoeg bij de Opel Insignia maar het gamma is toch nog uitgebreid. Er is een 2.0 Turbo aan de prijslijst toegevoegd die op E85 loopt.
De 2.0 Turbo E85 levert 220 pk en is er alleen met voorwielaandrijving. Met deze motor kun je gewone benzine en bio-ethanol tanken. Zo'n variant ontbrak nog aan het gamma. De prijzen beginnen bij 37.395 euro voor de sedan met de Edition-uitrusting. Daarmee kost hij twee mille meer dan de uit de prijslijst verdwenen 2.0 Turbo met net zo veel vermogen.
Interessanter is de introductie van de Insignia 1.6 Turbo Business Edition. Dat pakket was er nog niet voor de populaire 180 pk-versie. Een Business Edition beschikt over een geïntegreerd navigatiesysteem, usb-aansluiting, bluetooth, uitgebreide klimaatregeling en een met leer bekleed stuur. Als sedan kost de 1.6 Turbo Business Edition 29.795 euro, als Sports Tourer 30.995 euro. De vijfdeursversie van deze uitvoering kost 30.195 euro.
OPC met automaat
Ook over de bruutste Opel Insignia is iets te melden. De OPC met 325 pk sterke 2.8 Turbo 4x4 kun je nu met automatische transmissie bestellen. Die kost minimaal 3.500 euro meer dan de versie met handbak en dat betekent dat hij als sedan voor 70.895 euro in de prijslijst staat. De vijfdeurs OPC automaat en de Sports Tourer kosten respectievelijk 71.295 en 72.595 euro.
De zestraps automaat doet drietiende van een seconde langer over de 0-100 sprint (6,3s voor sedan/5-deurs, 6,6 voor Sports Tourer). Voor de vier- en vijfdeurs geeft Opel een verbruik op van 10,7 liter per 100 kilometer (251 gram CO2/km), de Sports Tourer OPC automaat stoot 259 gram CO2/km uit.
Had je deze auto's al gezien?
Lees ook
Op Zoek Naar
Lekker veel auto voor €10.000: dikke middenklasser van Kia of liever een Opel of Peugeot?
Praktijkverbruik
Praktijkverbruik Opel Insignia: Zwaargewicht met dito verbruik?
Nieuws
Opel Insignia leeft voorlopig nog voort
Nieuws
Opel Insignia Grand Sport GSI Edition Bitter – In het Wild
Praktijkervaring