Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Nieuws

Dít is de Ferrari Portofino M!

Met een vleugje Roma

33
Ferrari Portofino M
  • Roy Kleijwegt/Lars Krijgsman
  • Nieuws
16 september 2020 om 14:30
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Ferrari scherpt de Portofino aan en presenteert het eindresultaat in de vorm van de Portofino M. Voor zijn tweede levensfase wordt de opvolger van de California T geïnjecteerd met een dosis Roma-genen.

Het is 2017 als de Ferrari California T, op zijn beurt de gefacelifte California, opvolging vindt in de Portofino. Die auto blaast dit jaar drie kaarsjes uit en dus is het tijd voor Ferrari om de magische letter 'M' van de planken te trekken. Die 'M' staat voor Modificata, de term die Ferrari in het verleden onder meer toepaste op de gefacelifte 456, op de 575M en op de laatste incarnatie van de Testarossa, de F512 M.

De Portofino maakt als Portofino M kennis met een reeks noviteiten die Ferrari op de Roma introduceerde. De instap-Ferrari met stalen klapdak wordt met name aan de voorzijde aangepakt. De Portofino M heeft een nieuwe voorbumper. Aan de achterzijde vinden geen noemenswaardige aanpassingen plaats.

De 3,9-liter achtcilinder krijgt een krachtinjectie. De V8 leverde tot voor kort 600 pk, maar is in de Portofino M goed voor 620 pk en 760 Nm. Daarmee is het hart van de Portofino M net zo krachtig als dat van de Roma, en dus ook sterker dan dat van de GTC4Lusso T. Dat is niet het enige. De Portofino M wisselt zijn zeventraps automaat met dubbele koppeling om voor een achttraps automaat met dubbele koppeling. Die in principe voor de SF90 Stradale ontwikkelde transmissie hangt ook in de Roma en heeft een 20 procent kleinere koppeling dan die van de zeventrapsbak in de Portofino. Daarnaast heeft de transmissie kortere verhoudingen ten opzichte van de automaat die hij vervangt. Een sprintje naar 100 km/h legt de Portofino M in 3,5 seconden af. Zijn topsnelheid ligt boven de 320 km/h. Minstens zo interessant zijn de slechts 9,8 tellen die de Italiaan nodig heeft om de 200 km/h aan te tikken.

Ook in het interieur onderscheidt de Portofino M zich slechts op detailniveau van het in 2017 gepresenteerde origineel. Zo maakt de Gran Turismo kennis met de manettino met vijf standen, waaronder de racemodus die de Portofino niet had. Die racestand biedt onder meer Side Slip Control, techniek die gecontroleerd driften mogelijk maakt. Onderaan de streep is de Portofino M dankzij diverdse Roma-upgrades een tandje sportiever dan zijn M-loze voorganger. Toch is ook aan extra verwennerij gedacht. Ferrari plaatst namelijk onder meer geventileerde en verwarmbare stoelen op de optielijst. In tegenstelling tot in de Roma staar je in de Portofino M niet tegen een digitaal scherm aan. Er zijn erg veel overeenkomsten tussen de Portofino M en de Roma, maar Ferrari benadrukt dat de Portofino M niet de open versie van de Roma is. Volgens het merk kunnen ze naast elkaar bestaan en mikken de modellen op verschillende klanten.

 

 

 

  • Houd me op de hoogte over de Ferrari Portofino
  • Lees meer over supercars en sportscars
Ferrari Ferrari Portofino Supercars & Sportscars

Uitgelicht aanbod

    Ferrari Portofino - Kroymans Ferrari

    Ferrari Portofino - Kroymans Ferrari

    • 2018
    • 23.500 km

    € 224.500

    Ferrari Portofino M - Kroymans Ferrari

    Ferrari Portofino M - Kroymans Ferrari

    • 2021
    • 6.200 km

    € 324.500

    Ferrari Portofino 3.9 V8 HELE CARBON,DAYTONA,JBL,20,HIFI,HIST.COLOUR

    Ferrari Portofino 3.9 V8 HELE CARBON,DAYTONA,JBL,20,HIFI,HIST.COLOUR

    • 2018
    • 27.408 km

    € 233.800

Meer Ferrari Portofino occasions

Gerelateerde forumtopics

  • Ferrari Portofino | Nieuw: facelift 2021 ("M")

    29
    • 17 september 2020

Lezersreacties (33) (gesloten)

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Ferrari Portofino specificaties
  • Ferrari Portofino occasions
  • Ferrari Portofino video's
Advies en informatie
  • Ferrari Portofino tests
  • Ferrari Portofino gebruikersreviews
  • Ferrari Portofino index
PREMIUM
Ferrari Portofino

Ferrari Portofino

Met de California sloeg Ferrari negen jaar geleden de plank goed raak: een dagelijks bruikbare...

Lees meer
Test: Ferrari Portofino M

Test: Ferrari Portofino M

Ferrari heeft voor het eerst in lange tijd de letter M voor Modificada van stal gehaald. We...

Lees meer

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Nieuws
    Ferrari Portofino M krijgt 704 pk

    Ferrari Portofino M krijgt 704 pk

    2
    • 1 augustus 2022
  • Test: Ferrari Portofino M

    Test: Ferrari Portofino M

    • 24 mei 2021
  • Nieuws
    Ferrari Portofino krijgt krachtkuurtje van Mansory

    Ferrari Portofino krijgt krachtkuurtje...

    3
    • 7 mei 2021
  • Nieuws
    Vernieuwde Ferrari Portofino op komst

    Vernieuwde Ferrari Portofino op komst

    10
    • 20 april 2020
  • Nieuws
    Ferrari Portofino volgens Novitec

    Ferrari Portofino volgens Novitec

    13
    • 26 maart 2019
  • Eerste rijtest
    Ferrari Portofino

    Ferrari Portofino

    60
    • 15 april 2018
  • PREMIUM
    Ferrari Portofino

    Ferrari Portofino

    • 13 maart 2018
Merk
Merk
  • Autosport
    Ferrari-teambaas: 'We hoeven niets te veranderen'

    Ferrari-teambaas: 'We hoeven niets te veranderen'

    33
    • 8 augustus 2022
  • Nieuws
    Ferrari beleeft recordkwartaal en verhoogt verwachtingen

    Ferrari beleeft recordkwartaal en verhoogt...

    32
    • 2 augustus 2022
  • Ferrari Daytona SP3 - rij-impressie

    Ferrari Daytona SP3 - rij-impressie

    44
    • 1 augustus 2022
  • Nieuws
    Ferrari Portofino M krijgt 704 pk

    Ferrari Portofino M krijgt 704 pk

    2
    • 1 augustus 2022
  • Nieuws
    Ferrari 296 GT3: racer zonder elektrokracht

    Ferrari 296 GT3: racer zonder elektrokracht

    15
    • 29 juli 2022
  • Nieuws
    Zeldzame Ferrari Monza SP2 opgeschroefd tot 830 pk

    Zeldzame Ferrari Monza SP2 opgeschroefd...

    9
    • 12 juli 2022
  • Nieuws
    Ferrari F8 Spider als heftige F8XX

    Ferrari F8 Spider als heftige F8XX

    5
    • 11 juli 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden