AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
De ultieme GT-R is hier!
52
Dit is Nissans antwoord op de Corvette ZR-1: de GT-R Spec-V. Met meer pk's en een lager gewicht belooft de Spec-V de ultieme GT-R te worden.
Inmiddels is een hele berg foto's op het internet beland, maar niet via de officiële weg. Zodoende kunnen wij u helaas niet de officiële specificaties melden. Wel weten we dat de Spec-V iets meer vermogen krijgt, maar dat de nadruk vooral op gewichtsreductie ligt.
Nissan gebruikt veel koolstofvezel, onder meer voor de grille, achterspoiler en kuipstoelen. Ook verwijdert Nissan de stoelen achterin. De GT-R Spec-V heeft een titanium uitlaatsysteem en lichtgewicht aluminium racewielen. Daarachter vinden we keramische remschijven voor nog meer stopkracht, zelfs na vele ronden op het circuit.
De Spec-V schudt zodoende meer dan 100 kilo af. Dat is wel nodig ook, want Nissan wil met de speciale versie de Corvette ZR-1 onttronen als snelste productieauto op de Ring. Onlangs was Tom Coronel sneller met een Dodge Viper ACR, maar die auto is niet overal legaal voor straatgebruik.
Dan het slechte nieuws: Nissan reserveert de ultieme GT-R voor de Japanse markt. Maar wie weet dat het merk in de komende maanden nog van gedachten verandert en dat we de auto toch over een tijdje op ons wegennet zien.
Nissan gebruikt veel koolstofvezel, onder meer voor de grille, achterspoiler en kuipstoelen. Ook verwijdert Nissan de stoelen achterin. De GT-R Spec-V heeft een titanium uitlaatsysteem en lichtgewicht aluminium racewielen. Daarachter vinden we keramische remschijven voor nog meer stopkracht, zelfs na vele ronden op het circuit.
De Spec-V schudt zodoende meer dan 100 kilo af. Dat is wel nodig ook, want Nissan wil met de speciale versie de Corvette ZR-1 onttronen als snelste productieauto op de Ring. Onlangs was Tom Coronel sneller met een Dodge Viper ACR, maar die auto is niet overal legaal voor straatgebruik.
Dan het slechte nieuws: Nissan reserveert de ultieme GT-R voor de Japanse markt. Maar wie weet dat het merk in de komende maanden nog van gedachten verandert en dat we de auto toch over een tijdje op ons wegennet zien.