De Persplaat: Nissan Prairie
Totale verstandsverbijstering
Wat zien we? De PR-afdeling van Nissan zat in 1981 om de tafel om de toen splinternieuwe Prairie aan te prijzen. De MPV was - in tegenstelling tot wat Ford over de B-Max beweert - de eerste ruimteauto met schuifdeuren én ontbrekende B-stijlen. Het leek Nissan daarom een goed idee om de designtechnische verrassing als speerpunt van de reclamecamagne te nemen. Liefst acht personen werden naar het strand gestuurd - op hun rolschaatsen, we zijn wel in de jaren 80 - om met complete verstandsverbijstering te wijzen naar alle hoeken van de auto, behalve naar de ontbrekende B-stijlen. Je zou je kunnen afvragen wat je met rollerskates op het strand moet. Wij doen dat niet, maar kijken wel met volle verbazing naar het zwevende, schijnbaar op een stevige luchtlaag dansende stel links boven in beeld. Verder wijzen we je graag op de fabuleuze wijze waarop deze specifieke Prairie is uitgevoerd. De kleurstelling, wielen en Japanse spiegels op de voorschermen kunnen we niet anders typeren dan magistraal.
Waarom zien we dat? Uiteraard om de ontbrekende B-stijlen, en dat is leuk gedaan. Het geheel oogt evengoed wat ongemakkelijk, maar is daardoor misschien wel heel geslaagd.
Beoordeling: Lekker raar, sympathiek en ergens toch doeltreffend: ideaal voor deze rubriek.
Lezersreacties (47) (gesloten)
De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.