Dakloos maar schoon

Peugeot 307 CC Hybride HDi
Peugeot 307 CC Hybride HDiPeugeot 307 CC Hybride HDiPeugeot 307 CC Hybride HDiPeugeot 307 CC Hybride HDiPeugeot 307 CC Hybride HDiPeugeot 307 CC Hybride HDiPeugeot 307 CC Hybride HDiPeugeot 307 CC Hybride HDiPeugeot 307 CC Hybride HDi
Peugeot toont op de Autosalon van Genève een 307 CC als hybride-HDI. Daarmee wil Peugeot de nieuwe techniek, waarbij een elektromotor is gekoppeld aan een zuinige diesel, in de kijker plaatsen.
Peugeot toont op de Autosalon van Genève een 307 CC als hybride-HDI. Daarmee wil Peugeot de nieuwe techniek, waarbij een elektromotor is gekoppeld aan een zuinige diesel, in de kijker plaatsen.
PSA presenteerde pas geleden een Peugeot 307 en een Citroën C4 die zijn voorzien van hybride HDI-techniek. Op de Autosalon van Genève laat Peugeot deze techniek zien in een 307 CC. De prestaties zijn vergelijkbaar met die van een 136 pk 2,0-liter HDI terwijl de hybride-versie maar is voorzien van een 1,6-liter van 110 pk en een elektromotor die maximaal 22 kW levert. Ook is het Stop & Start systeem aanwezig.
De Peugeot 307 hybride HDI verbruikt gemiddeld 4,1 liter diesel op 100 kilometer. De 2,0 HDI heeft 6,0 liter nodig voor die afstand. Daarbij stoot de hybride HDI 109 gram CO2 per kilometer uit. De 136 pk 2,0-liter HDI stoot op die afstand 159 gram uit.

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.