AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Citroën DS3 cabriolet onzeker
30
De hatchback-versie van de Citroën DS3, doet het al zo goed, dat er opnieuw wordt gekeken of de komst van een cabriolet noodzakelijk is.
Bij Citroën was het de bedoeling om al in 2011 met de cabriolet-versie van de DS3 voor de dag te komen. De hatchback-versie doet het echter al zo goed, dat opnieuw wordt gekeken naar een open variant van die auto. Het succes van de DS3 moet zo goed mogelijk worden gespreid. De cabrio is dus in elk geval uitgesteld en er wordt opnieuw een beslissing gemaakt óf die auto er wel moet komen.
Dat betekent niet dat Citroën de DS-reeks laat voor wat die is. In april van het volgende jaar wordt op de autoshow in Sjanghai de concept-versie van de DS5 getoond. Dat is een 4,60 meter lange crossover die vooral uitblinkt door zijn riante binnenruimte. In het najaar van 2011 debuteert de productieversie op de IAA in Frankfurt. Naar verluidt leent de DS5 veel designelementen van de Sportlounge concept uit 2005.
De DS5 krijgt hybride-aandrijving waarbij de 2,0-liter HDI is gekoppeld aan een elektromotor. Samen zijn ze goed voor meer dan 200 pk. Verder zijn er de 1,6-liter diesels met 150 en 200 pk en een 2,0-liter zonder hybride die 140 pk 163 pk ophoest. Tot slot is er een 2,2-liter HDI met 204 pk. Daarnaast komt er natuurlijk ook een assortiment benzinemotoren. Daarvan zijn de details nog niet bekend.