AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Chrysler 300C SRT8 Touring: ruimteraket
De supersnelle SRT8-versie van de Chrysler 300C sedan is inmiddels een jaar in productie. Nu volgt die stationwagen die met de 425 pk sterke Hemi-motor ook vleugels krijgt.
De supersnelle SRT8-versie van de Chrysler 300C sedan is inmiddels een jaar in productie. Nu volgt die stationwagen die met de 425 pk sterke Hemi-motor ook vleugels krijgt.
De achterwielaangedreven Chrysler 300 C SRT8 Touring komt omstreeks de helft van 2006 op de Europese markt. Deze week debuteert de auto op de Autosalon van Genève. De SRT8 is voorzien van een 425 pk sterke 6,1-liter Hemi-V8 die een maximale trekkracht heeft van 569 Newtonmeter. De 1.965 kilo zware stationwagen gaat er rond de vijf seconden mee naar 100 km/u en de topsnelheid is begrensd op 270 km/u. Daarmee geeft hij de Duitse (begrensde) concurrentie het nakijken. Overigens wordt een gemiddeld brandstofverbruik opgegeven van 1:7,1.
De SRT8 onderscheidt zich van zijn mindere broeders door zijn extra luchtinlaten aan de voor- en achterzijde zodat de remmen goed worden gekoeld. Ook staat de Chrysler op 20 inch wielen. Ondanks zijn grote spierballen, levert de SRT8 Touring niets in van zijn gebruiksgemak. Normaal is de bagageruimte 630 liter en met de banken neergeklapt kan dat worden uitgebreid tot 1.602 liter wat van de Chrysler een regelrechte ruimteraket maakt.
Plaats een reactie