Chrysler 300C SRT8 Touring: ruimteraket

Chrysler 300C SRT8 Touring
Chrysler 300C SRT8 TouringChrysler 300C SRT8 TouringChrysler 300C SRT8 TouringChrysler 300C SRT8 TouringChrysler 300C SRT8 TouringChrysler 300C SRT8 TouringChrysler 300C SRT8 Touring
De supersnelle SRT8-versie van de Chrysler 300C sedan is inmiddels een jaar in productie. Nu volgt die stationwagen die met de 425 pk sterke Hemi-motor ook vleugels krijgt.
De supersnelle SRT8-versie van de Chrysler 300C sedan is inmiddels een jaar in productie. Nu volgt die stationwagen die met de 425 pk sterke Hemi-motor ook vleugels krijgt.
De achterwielaangedreven Chrysler 300 C SRT8 Touring komt omstreeks de helft van 2006 op de Europese markt. Deze week debuteert de auto op de Autosalon van Genève. De SRT8 is voorzien van een 425 pk sterke 6,1-liter  Hemi-V8 die een maximale trekkracht heeft van 569 Newtonmeter. De 1.965 kilo zware stationwagen gaat er rond de vijf seconden mee naar 100 km/u en de topsnelheid is begrensd op 270 km/u. Daarmee geeft hij de Duitse (begrensde) concurrentie het nakijken. Overigens wordt een gemiddeld brandstofverbruik opgegeven van 1:7,1.
De SRT8 onderscheidt zich van zijn mindere broeders door zijn extra luchtinlaten aan de voor- en achterzijde zodat de remmen goed worden gekoeld. Ook staat de Chrysler op 20 inch wielen. Ondanks zijn grote spierballen, levert de SRT8 Touring niets in van zijn gebruiksgemak. Normaal is de bagageruimte 630 liter en met de banken neergeklapt kan dat worden uitgebreid tot 1.602 liter wat van de Chrysler een regelrechte ruimteraket maakt.

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.