Chevrolet Volt: de verlosser

Chevrolet Volt
Chevrolet VoltChevrolet VoltChevrolet VoltChevrolet VoltChevrolet VoltChevrolet Volt
Het zwaar verlieslijdende General Motors is in afwachting van betere tijden. Ze hebben hun kaarten gezet op deze Chevrolet Volt plugin-hybride.
General Motors kijkt zo halsreikend uit naar de Chevrolet Volt die in november 2010 op de markt komt, dat er foto's van het ontwikkelingsproces worden vrijgegeven. Da's best uniek in autoland. De Volt kan 64 kilometer ver komen alleen op energie uit de elektromotor. Da's genoeg om zeventig procent van de Amerikanen volledig elektrische vervoer te geven. Als de batterij onderweg wordt bijgeladen, worden dat enkele honderden kilometers.
De Chevrolet Volt is een plug-in-hybride. Dat betekent dat hij aan het stopcontact kan worden opgeladen. De elektromotor van de huidige parallel-hybrides wordt opgeladen door het hergebruik van remenergie en door energie van de verbrandingsmotor.
In Europa komt de Volt als Opel op de markt. Die zou voorzien worden van een kleine efficiënte dieselmotor, waar de Amerikaanse variant het met een benzinemotor doet. Carl-Peter Forster, topman van GM Europe, vertelde ons onlangs echter dat de Europese versie van de Volt geen dieselmotor krijgt. De Volt heeft het formaat van een Astra. GM denkt dat de Volt in Europa zo'n 10.000 euro duurder wordt dat een auto met een conventionele verbrandingsmotor. In Amerika hebben zich al 33.000 geïnteresseerden gemeld.

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.