AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Carver Europe failliet
47
De wereldwijde recessie heeft een nieuw slachtoffer geëist in autoland. Het eigenzinnige in Nederland gevestigde Carver Europe heeft faillissement aangevraagd.
Carver Europe is het onderdeel van de organisatie die verantwoordelijk is voor de in- en verkoop en de garantie van de eigenzinnige driewielers. Er zijn nog onderdelen voor ongeveer honderd auto's, waarvan de assemblage in Duitsland plaatsvindt.
Wim Verheul, directeur van DVC Technologies, bevestigt het treurige nieuws: "De Carver is met z'n prijs van 45.000 tot 55.000 euro een nogal conjunctuurgevoelige auto. We verwachtten er jaarlijks 500 te verkopen, maar door de recessie ligt het aantal nu veel lager. Het gebrek aan orders heeft ons merk de das omgedaan."
Het bedrijf heeft de patenten voor de kanteltechniek ondergebracht in een engineeringdivisie, die een faillissement bespaard is gebleven: "We zijn bezig met meerdere interessante projecten. Bijvoorbeeld een kantelende quad, die een einde maakt aan het lastige rijgedrag van deze vierwielers. Verder werken we aan een ambulance met ons kantelmechanisme. Dit moet ervoor zorgen dat de patiënt en de verpleegkundigen niet heen en weer worden geslingerd in de bochten. We hebben voor deze projecten wel snel een investeerder nodig," aldus Wim Verheul.
Wim Verheul, directeur van DVC Technologies, bevestigt het treurige nieuws: "De Carver is met z'n prijs van 45.000 tot 55.000 euro een nogal conjunctuurgevoelige auto. We verwachtten er jaarlijks 500 te verkopen, maar door de recessie ligt het aantal nu veel lager. Het gebrek aan orders heeft ons merk de das omgedaan."
Het bedrijf heeft de patenten voor de kanteltechniek ondergebracht in een engineeringdivisie, die een faillissement bespaard is gebleven: "We zijn bezig met meerdere interessante projecten. Bijvoorbeeld een kantelende quad, die een einde maakt aan het lastige rijgedrag van deze vierwielers. Verder werken we aan een ambulance met ons kantelmechanisme. Dit moet ervoor zorgen dat de patiënt en de verpleegkundigen niet heen en weer worden geslingerd in de bochten. We hebben voor deze projecten wel snel een investeerder nodig," aldus Wim Verheul.