Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Nieuws

Hispano Suiza's Carmen is los

Eigenzinnig

20
Hispano Suiza Carmen
Hispano Suiza CarmenHispano Suiza CarmenHispano Suiza H6C Dubonnet XeniaHispano Suiza H6C Dubonnet XeniaHispano Suiza H6C Dubonnet Xenia
Lars Krijgsman
  • Lars Krijgsman
  • Nieuws
6 maart 2019 om 07:21
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook
Dossier:

Salon van Genève 2019:

 Op 7 maart opent de Salon van Genève wederom z'n deuren. Verwacht net als ieder jaar heel veel nieuws en uiteraard vind je dat nieuws allemaal op deze site. Meer informatie over de beurs: www.gims.swiss

Een van de twee bedrijven die zichzelf Hispano Suiza noemen, heeft in Genève de Carmen gepresenteerd. De Carmen is het resultaat van het laten tekenen van klassieke lijnen door een eigenwijze ontwerper. Overigens heeft de machine maar liefst 1.000 pk.

De Carmen is een in eerste instantie klassiek ogende elektrische auto. In grote lijnen zou het ontwerp gebaseerd moeten zijn op dat van de Hispano Suiza H6C Dubonnet Xenia uit 1938 (foto's 4 tot en met 6) De Carmen krijgt net als die klassieker een druppelvorm, ronde koplampen, dichte achterste wielkasten en omhoog openslaande portieren. De cW-waarde van de auto moet op 0,33 liggen. Let wel, dat is minder dan de cW-waarde van bijvoorbeeld een Porsche 918 Spider (0,34). Hispano Suiza Cars belooft een met leer, alcantara en hout afgewerkt interieur, klassieke klokjes, aluminium details en een sfeer die art deco ademt. Modern DNA wordt geïnjecteerd in de vorm van ledverlichting, een inductielader voor je smartphone en een modern infotainmentsysteem (10,1 inch groot) dat zaken als Apple CarPlay en Android Auto ondersteunt.

Dan de aandrijflijn. Die bestaat uit twee elektromotoren die elk een achterwiel aandrijven. Het gecombineerd vermogen moet, schrik niet, op 1.019 pk liggen, goed voor een sprint vanuit stilstand naar een snelheid van 100 km/h in minder dan drie tellen. De topsnelheid ligt op 250 km/h. In de bodem ligt een 80 kWh groot accupakket, al komt er ook een variant met een 105 kWh grote unit. De actieradius van die laatste versie zou op meer dan 400 kilometer liggen. Ondanks de aanwezigheid van het accupakket moet de Carmen nog geen 1.700 kilo wegen. Dat relatief lage gewicht is mede mogelijk dankzij de uit koolstofvezel opgetrokken basis van de auto. Hispano Suiza Cars gaat slechts 19 exemplaren bouwen die stuk voor stuk voor niet minder dan 1,5 miljoen euro van eigenaar wisselen. De eerste Carmens moeten medio 2020 geleverd worden.

  • Houd me op de hoogte over de Hispano Suiza Carmen
Salon van Genève 2019

Lezersreacties (20) (gesloten)

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.

Bekijk ook

Op zoek naar een auto?

  • Zoek op merk & model zoek prijs en specificaties van een auto
  • Auto's vergelijken vergelijk auto's op prijs en specificaties
  • Private Lease zoek de beste private lease deal
  • Occasions zoek een tweedehands auto

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Nieuws
    Hispano Suiza met speciale Carmen naar Genève

    Hispano Suiza met speciale Carmen naar...

    4
    • 11 februari 2020
Merk
Merk
  • Nieuws
    Hispano Suiza Maguari HS1 GTS: 1.200 pk sterke extremist

    Hispano Suiza Maguari HS1 GTS: 1.200 pk...

    18
    • 30 maart 2022
  • Nieuws
    Hispano Suiza schetst sportauto's van de toekomst

    Hispano Suiza schetst sportauto's van de...

    6
    • 16 februari 2022
  • Nieuws
    Hispano Suiza met speciale Carmen naar Genève

    Hispano Suiza met speciale Carmen naar...

    4
    • 11 februari 2020
  • Nieuws
    Hispano Suiza toont stukje Carmen

    Hispano Suiza toont stukje Carmen

    5
    • 1 maart 2019

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden