Cadillac wil nieuw merkembleem

Cadillac-logo | Foto: ANP/AFP
Cadillac is met een ommezwaai bezig. Het Amerikaanse luxemerk wil moderner voor de dag komen, het huidige logo zou daarom moeten wijken voor iets hippers.

Dat blijkt uit berichtgeving van Automotive News. Volgens een insider bij Cadillac zijn de reacties van de consumenten op het huidige logo niet al te positief. "Bijna altijd wordt er negatief op het embleem gereageerd. De laurierkrans die de helft van het logo omarmt wordt tegenwoordig als oubollig en overbodig gezien", aldus de bron.

Het nieuwe logo moet 'strakker en meer gestroomlijnd' worden. Naar verluidt zit de marketingtak van Cadillac met de designafdeling om de tafel met een stapel alternatieven. Een definitieve keuze is nog niet gemaakt. Wel zou het nieuwe logo omstreeks 2015 op de neuzen van nieuwe Caddy's moeten verschijnen.

Het oorspronkelijke merkembleem is geïnspireerd op het familiewapen van de stichter van Detroit, de Fransoos Antoine de la Mothe Cadillac. De afgelopen 111 jaar is het logo maar liefst veertig keer gewijzigd. Het laatste ontwerp werd zo'n 13 jaar geleden aangenomen.

Lezersreacties (25)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.