Cadillac CTS-V lacht om BMW M5 en E 63 AMG

Cadillac CTS-V
Cadillac CTS-VCadillac CTS-VCadillac CTS-VCadillac CTS-VCadillac CTS-VCadillac CTS-VCadillac CTS-V
De topdivisie van powersedans heeft een nieuwe vermogenskoning: de nieuwe Cadillac CTS-V schuift alle concurrenten aan de kant.

De nieuwe CTS-V mobiliseert namelijk 640 pk en 855 Nm, waar de M5 560 pk heeft en de E 63 AMG zelfs met de S-uitmonstering op 585 pk blijft steken. Cadillac is ook niet te beroerd om de prestaties van z'n nieuwe kanon in het persbericht met die van de M5 te vergelijken.

De kracht van de CTS-V komt van een 6,2-liter V8 met supercharger. Schakelen gaat met een achttrapsautomaat.

De sprint naar 100 km/h kost 3,7 seconden en omdat Cadillac zich niet bezighoudt met snelheidsbegrenzers, is de topsnelheid 320 km/h.

Uiteraard heeft Cadillac de rest van de auto ook aangepast aan alle extra pk's. De CTS-V heeft standaard een motorkap van koolstofvezel en optioneel een koolstofvezel splitter, achterspoiler en diffuser. Verder biedt Cadillac Magnetic Ride Control en remmen van Brembo aan. De auto staat op Michelin Pilot Super Sport banden.

Binnenin biedt de CTS-V uiteraard alle mogelijke luxe, met Recaro kuipstoelen als belangrijkste upgrade. Deze zijn twintigvoudig elektrisch verstelbaar.

De nieuwe CTS-V debuteert op de NAIAS in Detroit. In de loop van 2015 verwachten we 'm bij de dealers.

Lezersreacties (105)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.