"Bugatti zal altijd de snelste blijven"
Bugatti is bezig met de productie van de laatste honderd Veyrons. Dat zijn alleen nog maar Grand Sports – de coupé is definitief uitverkocht. Daarna is het de beurt aan de Galibier, die 's werelds meest luxueuze limousine moet worden. Wat betreft vermogen zal hij het een tandje minder doen dan de Veyron, al krijgt hij wel weer de zestiencilinder aan boord, dit keer met twee compressoren in plaats van vier turbo's.
Bij het Engelse Car meldt Wolfgang Durheimer dat Bugatti, ondanks de komst van de Galibier altijd in de race zal blijven om de snelste auto in de wereld. "Het is vitaal voor Bugatti om de snelste auto te produceren," vindt hij. Toen het Amerikaanse SSC met de Aero kwam, reageerde Bugatti met de komst van de Veyron Super Sport om weer orde op zaken te stellen. Tot op heden is die met zijn top van 431 km/u de snelste.
Op de vraag waarom deze race zo belangrijk is, antwoordt Durheimer: "Dat zit in de natuur van de mens. We willen ook altijd weten wie het snelste de 100 meter kan lopen. Met auto's is dat precies het zelfde." Op de lange termijn voorziet Durheimer dan ook een model naast de Galibier die de Veyron moet doen vergeten.