Bugatti krijgt 'nieuw' logo en bredere merkidentiteit
'Meer dan auto's'
Bugatti hijst zichzelf in een iets ander jasje. Met een 'nieuw' logo en een bredere merkidentiteit gaat het luxemerk de toekomst in.
De vroege jaren 20 zijn voor tal van merken kennelijk hét moment om voor een make-over van het embleem en de huisstijl te gaan. Dat zagen we onder meer al bij Kia, Peugeot en Volkswagen gebeuren, maar de (veel) hoger in de markt opererende merken schuwen de verandering evenmin. Zoals Bugatti, bijvoorbeeld. Dat gooit de boel nu ook op de schop. Echt schokkend is de verandering niet. Het 'nieuwe' logo bestaat uit de bekende samengesmolten E en B van oprichter Ettore Bugatti.
We zeggen bekend, aangezien het beeldmerk al sinds jaar en dag op en in auto's van Bugatti te zien is. Het vervangt ogenschijnlijk echter grotendeels het uitgebreidere ovale logo met daarin behalve de 'EB' ook nog de uitgeschreven merknaam. Bovendien is het voortaan meer '2D' vormgegeven en heeft het een moderner lettertype, zoals we dat bij tal van andere merklogo's inmiddels ook al hebben gezien. Mogelijk drukt Bugatti onderstaand embleem nog wel op zijn auto's, maar de 'EB' zal het hoofdlogo worden.

Het ovale merkembleem met daarin de uitgeschreven merknaam.
Bugatti benadrukt dat er meer verandert dan alleen de huisstijl. Het zegt zich ook meer te willen profileren als een luxemerk dat meer dan alleen dure hypercars aanbiedt. Bugatti brengt al jaren onder meer mode-items uit en in samenwerking met andere merken bijvoorbeeld accessoires zoals geluidsinstallaties of horloges.