AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Bugatti Galibier waarschijnlijk afgeschoten
22
Bugatti is al jaren aan het proberen een enorme vierdeurs op de weg te zetten. Vandaag leren we dat we de Galibier waarschijnlijk nooit op het asfalt zullen zien.
In 2009 gaf Bugatti al een voorproefje van z'n exotische bakbeest in de vorm van de Galibier concept. Onder de kap schuilde dezelfde krachtbron als in z'n razendsnelle broertje, de Veyron. In de iets beschaafde vierdeurs zou de W16 'slechts' 800 pk mobiliseren, dit om de auto geschikter te maken voor normaal gebruik.
Uit berichtgeving van Motortrend leren we vandaag dat Bugatti liever een opvolger van de Veyron ontwikkelt dan een supersedan. Dat zou CEO Wolfgang Schreiber gezegd hebben in een interview. Bugatti heeft z'n handen de komende jaren nog vol aan het afbouwen van de resterende Veyrons, die tegenwoordig aan de man worden gebracht met behulp van allerlei 'actiemodellen'.
Lees ook
Achtergrond
Zonder Ferdinand Piëchs schetsje van een achttiencilinder was Bugatti nooit nieuw leven ingeblazen
Nieuws
Bugatti Tourbillon krijgt bizar veel uitlaten met ‘sportpakket’
Reportage
Bugatti EB110: Italiaanse Bugatti was tijd ver vooruit, maar had markt tegen
Nieuws
Bugatti heeft hogere topsnelheid voor ogen: 'Kan het beginnen met vijf?'
Nieuws