AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Brutere BMW 6-serie van AC Schnitzer
25
Het is niet bepaald behelpen met de BMW 6-serie, maar er zijn altijd liefhebbers van extra pk's. BMW bedient deze mensen op hun wenken met de ACS6.
De ACS6 onderscheidt zich qua uiterlijk nadrukkelijk van de gewone 6-serie. De skirt voorop verwijst naar de bekende BMW-nieren en is voor de nieuwe generatie ACS6 extra aangescherpt. De driehoekige mistlampen completeren het front, dat een stuk agressiever oogt.
Achter valt onder het AC Schnitzer-spoilerwerk het nieuwe remlicht op. De tuner verchroomt de uitlaatpijp, die nu van roestvrij staal is gemaakt. Hierdoor is het niet alleen een optische verandering; ook de respons van de motor profiteert mee. Uiteraard is er dikker lichtmetaal, de diameter bedraagt maximaal 20 inch. Tot slot zijn de sideskirts aangepaast.
Ook onder de kap is er nieuws: de 635d kan bijvoorbeeld extra paarden erbij krijgen. Zodoende stijgt het vermogen van de zescilinder turbodiesel van 286 naar 310 pk. Het maximumkoppel stijgt met 100 Nm naar 680 Nm. Benzineadepten kunnen ook terecht bij AC Schnitzer: de 650i kan een 5,1-liter V8 krijgen, die vrijwel geheel anders is dan de V8 in het productiemodel. Het vermogen ligt met 411 pk precies 44 pk hoger dan dat van de 650i. De topsnelheid neemt toe naar 285 kilometer per uur.
Achter valt onder het AC Schnitzer-spoilerwerk het nieuwe remlicht op. De tuner verchroomt de uitlaatpijp, die nu van roestvrij staal is gemaakt. Hierdoor is het niet alleen een optische verandering; ook de respons van de motor profiteert mee. Uiteraard is er dikker lichtmetaal, de diameter bedraagt maximaal 20 inch. Tot slot zijn de sideskirts aangepaast.
Ook onder de kap is er nieuws: de 635d kan bijvoorbeeld extra paarden erbij krijgen. Zodoende stijgt het vermogen van de zescilinder turbodiesel van 286 naar 310 pk. Het maximumkoppel stijgt met 100 Nm naar 680 Nm. Benzineadepten kunnen ook terecht bij AC Schnitzer: de 650i kan een 5,1-liter V8 krijgen, die vrijwel geheel anders is dan de V8 in het productiemodel. Het vermogen ligt met 411 pk precies 44 pk hoger dan dat van de 650i. De topsnelheid neemt toe naar 285 kilometer per uur.
Had je deze auto's al gezien?
Lees ook
Achtergrond
Z9, waar kennen we dat ook alweer van? Precies, van deze BMW Concept
Proefrit
BMW 635 CSi - Verslavend en dan is dit niet eens de M
Nieuws
‘BMW 6-serie keert terug in plaats van 8-serie’
Designreview
Designreview BMW 635 CSi: ‘Een waardig opvolger tekenen van een icoon kan dus wel’
Achtergrond