Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Nieuws

Britse D2H komt met elektrische oplossing tuk-tuk

Begin van iets groots?

12
D2H tuk-tuk
  • Mitchel van Essen
  • Nieuws
24 juni 2020 om 09:57
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Om ook in de minder bedeelde landen wat aan de CO2-uitstoot te doen, komt het Britse D2H Advanced Technologies mogelijk met een oplossing. Het komt namelijk met een platform voor een elektrische tuk-tuk die óók nog eens weinig moet gaan kosten. Een game changer?

Terwijl wij in Europa volle bak bezig zijn met de elektrificatie van onze voertuigen, wil het in minder rijke landen zoals India of in grote delen van Azië nog niet echt vlotten. Een van de redenen is dat daar veel met stokoude tuk-tuks wordt gereden. Hele volksstammen verplaatsen zich nog in de vaak vervuilende voertuigjes. Het Britse D2H, dat in 2015 het levenslicht zag, vindt dat daarin verandering moet komen. Het bedrijf laat nu met deze ontwerpstudie zien hoe zijn ​​betaalbare en emissievrije tuk-tuk-vervanger er onderhuids uit moet komen te zien.

Bij het eenvoudige concept maakt D2H bewust gebruik van natuurlijke vezels die makkelijk verkrijgbaar zijn in de landen waar de tuk-tuks rond moeten gaan rijden. Voor de scheikundigen onder ons: D2H heeft een op jute gebaseerd 'thermoplastisch polymeer' op basis van natuurlijke vezels gebruikt. "Dit materiaal heeft veel voordelen: jute is gemakkelijk verkrijgbaar in de doelmarkten en is zowel licht in gewicht als relatief sterk", zegt Matthew Hicks, technisch directeur van D2H.

In zijn huidige vorm maakt de ontwerpstudie gebruik van een eigen ophanging, remmerij en besturing van een bestaand ​​productiechassis. Het voorwielaangedreven voertuig haalt zijn kracht uit de in de voorzijde gemonteerde motor en uit accu's die tussen de achterwielen zijn verstopt. Het voertuiggewicht blijft, zonder de batterijen, onder de 500 kg. Volgens Hicks zou het mogelijk moeten zijn om de tuk-tuks 12 uur lang non-stop te gebruiken. Bijkomend voordeel is dat de stevigere basis een stuk veiliger is dan de huidige tuk-tuk.

D2H is na deze ontwerpstudie van plan om met behulp van andere partners, voor bijvoorbeeld accu's, naar een prototype en de testfase toe te werken.

  • Lees meer over elektrische auto's en elektrisch rijden
Elektrische Auto

Lezersreacties (12) (gesloten)

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.

Bekijk ook

Op zoek naar een auto?

  • Zoek op merk & model zoek prijs en specificaties van een auto
  • Auto's vergelijken vergelijk auto's op prijs en specificaties
  • Private Lease zoek de beste private lease deal
  • Occasions zoek een tweedehands auto
PREMIUM
BMW 2-serie Active Tourer vs. Mercedes-Benz B-klasse - Dubbeltest

BMW 2-serie Active Tourer vs. Mercedes-Benz B-klasse - Dubbeltest

BMW en Mercedes-Benz staan al sinds mensenheugenis tegenover elkaar als Ajax en Feijenoord....

Lees meer

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden