AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het

Breed en laag: Hamann Range Rover Evoque

Range Rover Evoque Hamann
De Range Rover Evoque is niet bepaald de meest onopvallende auto op de markt, maar na een behandeling van Hamann schreeuwt de SUV helemaal om aandacht.

Hamann is ervan overtuigd dat er mensen zijn die aan de zeer uitgebreide optielijst van de kleinste Range Rover niet genoeg hebben. Speciaal voor hen ontwikkelde het Duitse bedrijf een zeer uitgebreide reeks accessoires voor zowel de vijf- als de driedeurs Evoque.

Meest opvallende toevoegingen zijn de immense wielkastverbreders, die de auto aan de voorzijde 70mm, en aan de achterzijde liefst 80 mm breder maken. Door verlaging van 30 mm en de immense, laag doorlopende bumpers en sideskirts lijkt de auto nog breder dan hij al is. De extra ruimte die in de wielkasten ontstaat vult Hamann op met 22 inch wielen. Ook de binnenzijde blijft niet standaard. Het hele interieur kan door de Duitse tuner tot het dashboard aan toe worden bekleed met handgestikt leer. Ook zijn accessoires als vloermatten en pedalen beschikbaar.

Een auto met zo'n voorkomen moet natuurlijk wel een beetje van zijn plek komen. Door middel van onder meer een ander luchtfilter en chiptuning krijgen alle versies er wat vermogen bij. Voor de standaard 240 pk leverende Si4-benzineversie leveren de maatregelen 20 pk extra op. Bij de dieselmodellen eD4 en TD4 bedraagt winst 31 pk, wat het totaal op 181 stuks brengt en de topdiesel, de SD4, heeft na de aanpassingen 220 pk, een winst van 30 stuks. Het koppel stijgt ook behoorlijk, de winst is minimaal 40 Nm voor de voorwielaangedreven eD4, maar bij de vierwielaangedreven modellen loopt het verschil op tot 60 Nm.

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (15)

Reageren