Brabus 800 Coupé is monsterlijke Mercedes-Benz GLE Coupé

Visueel geweld

Brabus 800 Coupé Mercedes-Benz GLE Coupe
Brabus 800 Coupé Mercedes-Benz GLE CoupeBrabus 800 Coupé Mercedes-Benz GLE CoupeBrabus 800 Coupé Mercedes-Benz GLE CoupeBrabus 800 Coupé Mercedes-Benz GLE CoupeBrabus 800 Coupé Mercedes-Benz GLE CoupeBrabus 800 Coupé Mercedes-Benz GLE CoupeBrabus 800 Coupé Mercedes-Benz GLE CoupeBrabus 800 Coupé Mercedes-Benz GLE CoupeBrabus 800 Coupé Mercedes-Benz GLE CoupeBrabus 800 Coupé Mercedes-Benz GLE CoupeBrabus 800 Coupé Mercedes-Benz GLE CoupeBrabus 800 Coupé Mercedes-Benz GLE CoupeBrabus 800 Coupé Mercedes-Benz GLE CoupeBrabus 800 Coupé Mercedes-Benz GLE CoupeBrabus 800 Coupé Mercedes-Benz GLE Coupe

Als auto's volstampen met onnodige hoeveelheden pk's een verfijnde kunstvorm was, dan zou de Duitse tuner Brabus de Rembrandt van Rijn van autoland zijn. Dat de werkelijkheid anders is, bewijst Brabus met deze Rocket 800 Coupé.

De Mercedes-Benz GLE Coupé staat niet bepaald te boek als de meest bescheiden verschijningsvorm van een auto, en dat geldt al helemaal voor de heftige AMG-varianten die Affalterbach bouwt. Brabus heeft de krachtigste AMG-versie van de GLE Coupé bij de kladden gegrepen en omgetoverd tot Rocket 800 Coupé.

De Mercedes-AMG GLE 63 S 4Matic+ Coupé is met z'n 612 pk en 850 Nm sterke biturbo 4.0 V8 een beul van een SUV die de 571 pk sterke non-S 63 AMG-versie stof laat happen. Brabus is desondanks niet onder de indruk van die 612 pk en schroeft het vermogen op tot maar liefst 800 pk en 1.000 Nm. Met die primitieve oerkracht dendert de 2,3 ton wegende Duitser in 3,4 seconden naar de 100 km/h. Het origineel heeft voor datzelfde sprintje 3,8 seconden nodig. De topsnelheid van de Rocket Coupé 800 ligt op 280 km/h en daarmee is -ie net zo snel als de GLE 63 S. Het extra vermogen is onder meer afkomstig uit grotere turbo's en een herschreven motormanagementssysteem.

Vanbuiten herken je de Rocket 800 Coupé natuurlijk aan zijn overdadige verpakking die met de nodige koolstofvezel extraatjes is volgehangen. We komen het materiaal ook rond de wielkasten tegen. Brabus belooft verder extra gebulder dankzij aangepaste kleppen in het uitlaatsysteem en zet de GLE ook nog eens op 23-inch lichtmetaal waar omheen naar wens banden van Continental, Pirelli of Yokohama worden gevouwen. Smaakvol? Wellicht niet, maar opvallen doe je zeker.

Gerelateerde forumtopics

Lezersreacties (23) (gesloten)

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.