BMW M6 Gran Coupé: verschil moet er zijn
Bij de onthulling diende één vraag zich aan: waarom zou je een toch wel flink duurdere M6 Gran Coupé verkiezen boven de al zo goede M5? Behalve het chiquere uiterlijk blijkt er nog eentje te zijn: de M6 Gran Coupé blijkt in tegenstelling tot de M5 wél een dak van met koolstofvezel versterkte plastics (CFRP) te hebben. De coupéversies van de M3 en M6 hebben dit ook en door puristen wordt deze lichtgewicht constructie node gemist op de M5.
De uiterlijke wijzigingen bestaan verder uit grote luchtinlaten, adaptieve LED-koplampen, vier uitlaatpijpen en een speciale M-grille. De buitenspiegelkappen zijn ook anders en BMW voorziet z'n vlaggenschip van de Gran Coupé van een Shadow Line-pakket en 20-inch lichtmetaal.
De motorisering is gelijk aan die van de M5 en overige M6'en. Dat betekent een 4,4-liter V8 met twee turbo's en een vermogen van 560 pk. Het maximumkoppel is 680 Nm. De sprint naar 100 km/h kost 4,2 seconden, daarmee is de M6 Gran Coupé 0,2 seconden sneller dan de M5 die er 4,4 seconden over doet. De topsnelheid is als vanouds afgeregeld op 250 km/h. Wie het M Drivers Package bestelt, kan echter doorblazen naar 305 km/h. Het gemiddeld verbruik is 9,9 l/100 km en de CO2-uitstoot is 232 g/km.
De BMW M6 Gran Coupé staat aan het begin van de zomer bij de dealers. De prijzen zijn nog niet bekend.