AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Bizzarrini herleeft in modern jasje
VGM Motors presenteerde in Genève een reïncarnatie van de legendarische Bizzarrini in de vorm van de GTS 4.4 V. Het is een supersporter met 530 pk die in 3,9 seconden sprint naar 100 km/h en een top bereikt van 360 km/h..
VGM Motors is het bedrijf van de Italiaanse aannemer Giorgio Viti, die uit hobby een snelle motorfiets heeft laten ontwikkelen. Intussen heeft hij de naam Bizzarrini gekocht en nu dus gebruikt voor een nieuwe supersportwagen, de Bizzarrini GTS 4.4 V. De auto is uitgerust met een 4,4-liter BMW Alpina B7 V8 met vier kleppen per cilinder, die een vermogen levert van 530 pk en een maximum koppel heeft van 710 Nm. De lichte auto kan daarmee dan ook snel accelereren: hij moet in staat zijn van 0-100 km/h te sprinten in 3,9 seconden, terwijl hij een topsnelheid zou moeten kunnen halen van 360 km/h.
VGM heeft voor de nieuwe Bizzarrini een ZF-zestraps automatische transmissie gebruikt, die ook sequentieel met de versnellingspook of via knoppen op het stuur bediend kan worden. De auto heeft een wielbasis van 2,85 en is 4,67 m lang, 2,00 m breed en 1,23 m hoog. Hij staat op 20-inch wielen met rubber in de maat 335/30 vóór en 385/30 achter.
VGM heeft voor de nieuwe Bizzarrini een ZF-zestraps automatische transmissie gebruikt, die ook sequentieel met de versnellingspook of via knoppen op het stuur bediend kan worden. De auto heeft een wielbasis van 2,85 en is 4,67 m lang, 2,00 m breed en 1,23 m hoog. Hij staat op 20-inch wielen met rubber in de maat 335/30 vóór en 385/30 achter.
Viti hoopt binnen zes maanden een homologatie te hebben en vervolgens eind 2006 met de productie te beginnen. De auto moet zo'n 500.000 euro gaan kosten.
Plaats een reactie