AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Sbarro knutselt met Citroëns
Op haar thuisbeurs heeft de excentrieke Zwitserse carrossier Sbarro uiteraard weer iets bijzonders in elkaar geknutseld. Dit jaar werd de zaag gezet in een Citroën C2 en C4.
Op haar thuisbeurs heeft de excentrieke Zwitserse carrossier Sbarro uiteraard weer iets bijzonders in elkaar geknutseld. Dit jaar werd de zaag gezet in een Citroën C2 en C4.
Om met die laatste te beginnen: de C4 R-PUR is de ultieme cabrio voor mensen die geen échte cabrio willen. Bij de creatie van Sbarro kun je de dakpanelen via een geleidingsrails naar achteren schuiven om ze vervolgens plat in de achterbak op te bergen. Daardoor heb je dus eigenlijk een gigantisch open dak. Door op de bovenste "chevron" van het Citroën-logo te drukken, komt er een verticaal ruitje omhoog. We hebben onze twijfels over de stijfheid van de carrosserie, daarom zal het ook wel bij dit prototype blijven. De verlaagde C4 ziet er trouwens erg goed uit dankzij de goed gevulde wielkasten en fraaie velgen.
Twee meter naast de R-PUR stond een grondig verbouwde C2. De complete achtersteven scharniert omhoog om toegang te verlenen tot de motor, die direct achter de stoelen huist. Niet zomaar een motor maar een dikke drieliter V6! Reken maar dat die kleine C2 daarmee verandert in een hitsige donder! Ook de cockpit is aangepast aan de sportieve aspiraties; al het overbodige is eruit gesloopt en alleen het hoogst noodzakelijke bleef over. Een heus circuitautootje dus. Hartstikke geinig maar ook de C2 V6 zal waarschijnlijk in dezelfde levensfase blijven hangen als de C4.
Om met die laatste te beginnen: de C4 R-PUR is de ultieme cabrio voor mensen die geen échte cabrio willen. Bij de creatie van Sbarro kun je de dakpanelen via een geleidingsrails naar achteren schuiven om ze vervolgens plat in de achterbak op te bergen. Daardoor heb je dus eigenlijk een gigantisch open dak. Door op de bovenste "chevron" van het Citroën-logo te drukken, komt er een verticaal ruitje omhoog. We hebben onze twijfels over de stijfheid van de carrosserie, daarom zal het ook wel bij dit prototype blijven. De verlaagde C4 ziet er trouwens erg goed uit dankzij de goed gevulde wielkasten en fraaie velgen.
Twee meter naast de R-PUR stond een grondig verbouwde C2. De complete achtersteven scharniert omhoog om toegang te verlenen tot de motor, die direct achter de stoelen huist. Niet zomaar een motor maar een dikke drieliter V6! Reken maar dat die kleine C2 daarmee verandert in een hitsige donder! Ook de cockpit is aangepast aan de sportieve aspiraties; al het overbodige is eruit gesloopt en alleen het hoogst noodzakelijke bleef over. Een heus circuitautootje dus. Hartstikke geinig maar ook de C2 V6 zal waarschijnlijk in dezelfde levensfase blijven hangen als de C4.
Plaats een reactie