Betrapt: Mercedes-Benz EQ C
Bijna zo heet als Nederlandse zomer
Vier modellen heeft Mercedes-Benz op de planning staan voor het EQ-label, de naam voor de elektrische modellen uit Sindelfingen. Het offensief begint met de EQ C-klasse, waarvan we in de eerste week van september het officiële werelddebuut mogen bijwonen. De EQ-C is gebouwd rond het nieuwe EVA-platform (Electric Vehicle Architecture), dat op zijn beurt weer een afgeleide is van MRA (Modular Rear Achitecture), dat we onder meer onder de rokken van de huidige C-klasse vinden. De EQ C wordt leverbaar met een 300 kW-elektromotor op de achteras en er komt ook een 4WD-versie, die als extra 90 of 150 kW op de voorwielen heeft. Alle versies krijgen een adaptief onderstel, remkrachtregeneratie en torque vectoring.
Mercedes-Benz wil met de EQ-reeks Tesla op achterstand zetten en heeft 2,45 miljard dollar in het procject geïnvesteerd. Over dik een maand weten we meer over de EQ C en hoe hij er precies uitziet.
Uitgelicht aanbod

Mercedes-Benz EQC 400 4MATIC AMG Line 80 kWh Accu | Schuifdak | Distronic Cruise Control | Head-Up Display | Multibeam Led | 360* Camera | Alarm | Sfeerverlichting
- 2023
- 15 km

Mercedes-Benz EQC 400 4MATIC AMG Line 80 kWh Accu | Schuifdak | Dodehoek Assistent | Head-Up Display | Multibeam Led | Trekhaak Wegklapbaar | 360* Camera | Guard 360* | Sfeerverlichting
- 2023
- 15 km

Mercedes-Benz EQC 400 4MATIC AMG-Line | Schuifdak | Apple-/Android CarPlay | Burmester sound | Keyless Entry | Stoelverwarming | Sfeerverlichting
- 2020
- 46.731 km
Lees ook

Praktijkervaring Honda Jazz: eigenaren over hun hybride mini-MPV

Designreview Volvo C40: ‘voldoet aan alle verwachtingen, en dat is een probleem’

De Citroën Méhari is 55: op pad met de leukste badeend

Deze topsedan van Nissan uit 1985 was geavanceerder dan de Audi V8

Alfa Romeo Giulia - Back to Basics

Citroën LNA (1981) - In het Wild
Gerelateerde forum topics
Lezersreacties (38) (gesloten)
De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.