AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Belastingvrije Chevrolet Spark
33
Chevrolet biedt de Spark aan met een af-fabriek LPG-installatie. Daarmee gaat de CO2-uitstoot zo ver omlaag dat hij in aanmerking komt voor een wegenbelastingvrije status en veertien procent bijtelling.
Met zijn af-fabriek LPG-installatie komt de Chevrolet Spark op een CO2-uitstoot van minder dan 110 gr/km. De Spark BiFuel is gebaseerd op de 1.0 LS, die met benzinemotor 119 gr/km uitstoot. Met de LPG-installatie kan de auto zonder wegenbelasting worden gereden en valt hij voor zakelijke rijders in de veertien procent bijtellingcategorie. Daarmee ligt het omslagpunt van deze LPG-auto al op duizend kilometer per jaar. De Spark BiFuel kost 10.995 euro.
De LPG-installatie is van BRC en is 31 liter groot. Hij is geplaatst in de kuip van het reservewiel, zodat er geen bagageruimte verloren gaat. De vulaansluiting is weggewerkt achter de tankdop, zodat die niet in het zicht zit.
Had je deze auto's al gezien?
Lees ook
Op Zoek Naar
Uitgefeest! We willen drie goedkope occasions voor €5.000
Chevrolet Spark 1.0 LS BiFuel – 509.057 km - 2010 - Klokje rond
Praktijkverbruik
Praktijkverbruik Chevrolet Spark BiFuel: de Dacia Spring van zijn tijd
Nieuws
GM gaat accu's Spark EV niet meer vervangen
Occasiontest