AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het

AutoWeek Innovatie Awards 2011

9 reacties

Video
0 seconds of 0 secondsVolume 90%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
00:00
00:00
00:00
 

Lezersreacties (9)

Reageren
Sub-reacties inklappen
Anoniem
Anoniem
  • 0
Kan ik ergens lezen waarom de winnaars hebben gewonnen?
Anoniem
Anoniem
  • 0
@Antoontje: AW van volgende week geloof ik?

OT: Terechte winaars als je het mij vraagt!
Anoniem
Anoniem
  • 0
Dat zijn de innovatie-awards @Antoontje. Degene die de innovatiefste combinatie van gekleed pak en totaal-niet-bijpassende-schoenen weet te bedenken wint die volgens mij. :-)
Anoniem
Anoniem
  • 0
Jammer dat Ford al die innovatie in zo'n lelijk hok stopt. Die vijfdeurs vind ik erg lelijk, vooral van achteren. Binnenkant is wel mooi, maar lijkt erg op Astra.
Sebastien L
Sebastien L
  • 0
Met alle respect Autoweek, maar de uitslagen zijn nogal dubieus.
* De Focus zal zeker een fijn sturende auto zijn, maar de innovatie award? Ford heeft geen van de systemen in de nieuwe Focus zelf ontwikkeld, slechts gekopieerd en in 1 auto gestoken. Dat kan je toch geen innovaties noemen? Hiermee doe je de echte ontwikkelaars van deze systemen absoluut te kort. (het vernietigende oordeel van Kassa maar even buiten beschouwing latend);
* De MB 3.5l V6 winnaar van de milieu categorie slaat natuurlijk echt helemaal nergens op. Hij zal best een stukje zuiniger zijn dan zijn voorganger maar AW maakt zichzelf volslagen belachelijk door deze te laten winnen te noemen. De diesel hybride was natuurlijk een betere winnaar geweest. Zeker vanwege de innovatieve aandrijflijn!
* Comfort? Koffer openen met je voet, die is echt om je te bescheuren!
* Design is veel te subjectief om een award voor te geven!
Anoniem
Anoniem
  • 0
@Sebastien L. Helemaal met je eens.
Gisteren nog in het nieuws, 'Nederland loopt achter op het gebied van innovatie door de zesjescultuur' Allereerst hebben de Nederlandse ditributeurs helemaal niks te maken met deze innovaties (pronken met veren van een ander, iemand?), die komen veelal van onze oosterburen, waar technologie en innovatie speerpunt nummer 1 zijn van het economisch beleid.

Een innovatieaward hoort te gaan naar echte innovatie, (kleine) high-tech ondernemingen die nieuwe electrische aandrijvingen ontwikkelen, zonnepanelen voor op een auto ontwikkelen of een onderzoeksinstituut als TNO of een der TU's die baanbrekende innovaties op het gebied van autotechniek ontwikkelen. Als een knopje om de kofferklep of een onzuinige motor iets minder onzuinig maken innovatie is, hebben we met z'n allen een groot probleem. Enfin, aan mijn generatie om het tij te keren en de Nederlandse industrie weer echt te laten innoveren
Anoniem
Anoniem
  • 0
Innovatieawards? Gewoon elkaar een veer in de kont steken (mag jij volgend jaar winnen, ok?) en voegt niks toe behalve (weer) een symbooltje of regeltje in de reclame; "Winnaar Innovatieaward 2011". Leuk voor de marketing, leuk omdat het weer een feestje is (en elke reden voor een feestje is een goede), leuk ter opvulling van magazine's.... voor de rest.... gewoon jammer.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Fiats twin air had ook een onderdeel moeten winnen. Wat is het een sneu Duits feestje geworden daar...
Anoniem
Anoniem
  • 0
Focus boordevol noviteiten???????

Automatisch inparkeren? Is al twee jaar vrijwel standaard op de Prius. Onzin gadget overigens, maar niet nieuw.

Stoppen voor een obstakel? Idem in de Prius en al eerder in de Volvo (weliswaar een klasse hoger). Geen onzin overigens.

Adaptieve Cruise Control? Weet niet eens of je dat op de Focus kunt krijgen, maar alweer al twee jaar leverbaar op de Prius die overigens ook uiterlijk steeds meer op de Focus begint te lijken. Zeer zinvolle gadget overigens.

Zouden die mannen met die microfoons zich zelf overigen echt serieus nemen? Dit heeft toch niets met objectieve autojournalistiek te maken of heb ik het mis?