AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Automaat voor Fiat Bravo
18
Fiat heeft een Dualogic automaat ontwikkeld voor de 120 pk sterke motoren van de Fiat Bravo. Het betreft een doorontwikkeling van de sequentiële transmissie en kan gecombineerd worden met de 1.4 T-Jet 120 en de 1.6 Multijet 120.
Met de Dualogic kun je zowel in automaatstand als in handmatige modus rijden. Bij die laatste optie bedien je de zesbak met flippers bij het stuur. En in de automaat kent de Dualogic ook weer twee standen, Eco en Normal. Bij Eco staat alles in het terugdringen van het verbruik, en daarbij zullen de koppelrijke benzine- of dieselmotor zo weinig mogelijk toeren maken. Dat is terug te zien in de verbruikscijfers die Fiat voor beide versies opgeeft. De Bravo 1.4 T-Jet 120 verbruikt met handbak 6,7 liter benzine per 100 kilometer, de Dualogic brengt dat terug tot 6,5 liter per 100 kilometer. Bij de 1.6 Multijet 120 zien we het zelfde, de besparing bedraagt zelfs 0,3 liter per 100 kilometer en zakt van 4,9 liter diesel naar 4,6 liter per 100 kilometer. Wat de Dualogic in Nederland gaat kosten is nog niet bekend.
Had je deze auto's al gezien?
Lees ook
Achtergrond
De Fiat Bravo en Brava leken veelbelovend maar werden voetnoten in de geschiedenis
Op Zoek Naar
Een keurig, betaalbaar OV-alternatief voor €5.500: de Corolla is nog betrouwbaar ook
Praktijkervaring
Praktijkervaring Fiat Bravo: krijgt-ie de handjes op elkaar?
Praktijkverbruik
Praktijkverbruik Fiat Bravo: applaus voor het verbruik?
Nieuws