AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Audi TT RS behoudt vijfcilinder
26
De nieuwe generatie van de Audi TT RS blijft gebruikmaken een vijfcilinder turbomotor. Dat heeft technisch projectmanager Markus Siewart bevestigd. De geruchten over een opgepompte viercilinder kunnen daarmee de prullenbak in.
Caradvice schrijft dat Markus Siewart inhoudelijk nog niets kwijt wil, maar dat de 2,5-liter vijfpitter vaststaat. Bovendien belooft hij dat de motor meer vermogen levert dan zijn voorganger (360 pk) - ondanks de verscherpte uitstooteisen. Eerder dit jaar lanceerde Audi de A3 Clubsport Quattro Concept, eveneens met de 2,5-liter vijfcilinderturbo. Deze motor werd voor de gelegenheid opgepookt tot maar liefst 525 pk, waardoor we van de TT RS flink wat mogen verwachten.
De opper-TT laat voorlopig nog wel even op zich wachten. In november start de levering van de standaard TT, terwijl de Roadster (hier op de foto) komende maand op de autosalon van Parijs gepresenteerd wordt. De TT RS wordt pas in 2017 verwacht.
Had je deze auto's al gezien?
Lees ook
Bandentest
Dit zijn de beste sportieve banden van 2025
Nieuws
Deze Audi TT is lekker blauw en lekker normaal – Liefhebber Gezocht
Op Zoek Naar
Met deze roadsters van €13.000 beleef je ultiem zomergenot
Designreview
Designreview eerste Audi TT: ‘Mede door dit icoon werd Audi een serieus te nemen premiummerk’
Praktijkervaring