Audi TT RS behoudt vijfcilinder

Caradvice schrijft dat Markus Siewart inhoudelijk nog niets kwijt wil, maar dat de 2,5-liter vijfpitter vaststaat. Bovendien belooft hij dat de motor meer vermogen levert dan zijn voorganger (360 pk) - ondanks de verscherpte uitstooteisen. Eerder dit jaar lanceerde Audi de A3 Clubsport Quattro Concept, eveneens met de 2,5-liter vijfcilinderturbo. Deze motor werd voor de gelegenheid opgepookt tot maar liefst 525 pk, waardoor we van de TT RS flink wat mogen verwachten.
De opper-TT laat voorlopig nog wel even op zich wachten. In november start de levering van de standaard TT, terwijl de Roadster (hier op de foto) komende maand op de autosalon van Parijs gepresenteerd wordt. De TT RS wordt pas in 2017 verwacht.
Uitgelicht aanbod
Lees ook

Praktijkervaring Honda Jazz: eigenaren over hun hybride mini-MPV

Designreview Volvo C40: ‘voldoet aan alle verwachtingen, en dat is een probleem’

De Citroën Méhari is 55: op pad met de leukste badeend

Deze topsedan van Nissan uit 1985 was geavanceerder dan de Audi V8

Alfa Romeo Giulia - Back to Basics

Citroën LNA (1981) - In het Wild
Lezersreacties (26) (gesloten)
De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.