Audi RS e-tron GT als ‘Ice race edition’

Op glad ijs

Audi RS e-tron GT ice race edition

Audi komt goed beslagen ten ijs het komende wintersportseizoen, want dit is de Audi RS e-tron GT ‘Ice race edition’.

Om ervan af te zijn: het ‘ice’ in de naam van deze auto heeft uiteraard helemaal niets van doen met Internal Combustion Engines. Daarvan heeft deze volledig elektrische e-tron GT er uiteraard geen, maar hij draagt mooi wel een skibril. Dat is althans waar de paarse accenten rond de ‘grille’ volgens Audi naar verwijzen. De witte lak is dan weer een hint naar sneeuw en ijs en samen vieren de kleuren de veertigste verjaardag van Audi Sport GmbH. Dat gebeurt dan weer in de vorm van een eerbetoon aan de GP Ice Race in Zell am See, die in de jaren 50 begon en sinds enige tijd als klassiekerevenement weer in de lucht wordt gehouden.

Daarmee begeven de Duitsers zich trouwens op glad ijs, want ‘Audi Sport GmbH’ bestaat onder die naam pas sinds 2016. Het komt echter voort uit ‘quattro GmbH’, en dat bedrijf bestaat wel al sinds 1983. De RS e-tron GT – altijd een RS – heeft vanbinnen accenten in ‘diamond silver’, afgewisseld met zwart leer en paarse stiksels. Beelden hebben we daar overigens niet van. Het gaat niet (meer) om een concept-car, maar om een auto waarvan er daadwerkelijk 99 zullen worden gebouwd en afgeleverd.

Signalement

Merk Audi
Model RS e-tron GT
Carrosserie 5-deurs, hatchback
Transmissie 2 versnellingen, automaat
Aandrijving 4wd
Nieuwprijs € 153.620

Specificaties

Brandstof elektrisch
Motor 3 elektromotoren
Maximaal vermogen 440 kW / 600 pk
Maximaal koppel 830 Nm
Accu capaciteit (bruto) 93 kWh
Lengte / breedte / hoogte 4.989 mm / 1.964 mm / 1.396 mm
Wielbasis 2.900 mm
Massa leeg 2.322 kg
Laadvermogen 538 kg
Aanhangermassa geremd / ongeremd 0 kg / 0 kg
Banden voor245/45R20Prijzen
Banden achter285/40R20Prijzen
Topsnelheid 250 km/h
Acceleratie 0-100 km/h 3,3 s
Stroomverbruik (WLTP) 20,6 kWh/100km
Actieradius (WLTP) 472 km

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (9)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.