Audi pakt R8 vast uit
Eind maart zagen we de R8 nog over de Nürburgring knallen in een opvallend camouflagemotiefje. Nu vindt Audi het kennelijk al tijd om de auto uit te pakken. Dat kan ook gemakkelijk, want veel verrassends zat er niet onder het camouflagemateriaal: de nieuwe R8 lijkt erg op het huidige model. Het silhouet blijft grotendeels intact, en ook veel details mogen blijven.
Op de flanken vallen de luchthappers op, die op een iets andere manier in het design geïntegreerd zijn dan bij de oer-R8. Zelfs de 'sideblades', de kenmerkende panelen voor de achterwielen, mogen blijven, al zijn ze op dit exemplaar nog wel afgeplakt.
De voorzijde vertoont veel overeenkomsten met de TT: de koplampen kijken nog wat gemener de wereld in, terwijl de grille afgeplatte bovenhoeken heeft. Afgeronde lijnen maken op veel plekken plaats voor hoekiger alternatieven, zelfs de eindstukken van de uitlaat zijn nu rechthoekig in plaats van rond.
De Audi R8 blijft technisch verwant aan Lamborghini's kleinste model, die tegenwoordig Huracán heet. Die auto is ondanks de downsizetrend gewoon van een V10 voorzien, dus we verwachten dat dit 5,2 liter grote blok ook z'n weg naar de R8 weer weet te vinden. Een V8 als instapper ligt voor de hand, maar ook een geblazen V6 met rond de 450 pk is een optie.