Audi Le Mans wordt R8
De R8 gaat in het vierde kwartaal van 2006 als R8 in productie. Audi gebruikt de expertise die het heeft met aluminium voor de R8. De tweezitter wordt de ultrasportieve broer van de TT en al heeft Audi alleen nog maar bekend gemaakt dat het project groen licht krijgt, kun je ervan uitgaan dat er een V10 zorgt voor de aandrijving. Ook de S8 krijgt een tiencilinder die afgeleid is van het blok dat de Lamborghini Gallardo aandrijft. In de Le Mans conceptcar zit zelfs een exemplaar met twee turbo's, die de V10 met FSI-benzine-inspuiting 610 pk bezorgen, goed voor een sprint van 0-100 km/h in 3,7 seconden. Waarschijnlijk krijgt de R8 de V10 zonder turbo's. Audi's dochteronderneming quattro GmbH, ook verantwoordelijk voor de snelle RS-en,neemt de productie voor haar rekening. Audi investeert 28 miljoen euro in de productielijn in Neckarsulm waar 250 medewerkers aan de R8 zullen werken. In het tweede kwartaal van 2007 worden de eerste R8's aan klanten afgeleverd.