AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het

Audi Allroad tussen A en Q

Audi Allroad quattro
Audi Allroad quattro
Audi Allroad quattro
Audi Allroad quattro
Audi Allroad quattro
Audi Allroad quattro
Audi Allroad quattro
Audi Allroad quattro
Audi Allroad quattro
Audi Allroad quattro
Audi Allroad quattro
Audi Allroad quattro
Voor wie niet genoeg heeft aan een A6 Avant maar een Q7 iets teveel van het goede vindt, is er de Allroad Quattro. Op de Autosalon van Genève wordt het nieuwe model getoond.
Voor wie niet genoeg heeft aan een A6 Avant maar een Q7 iets teveel van het goede vindt, is er de Allroad Quattro. Op de Autosalon van Genève wordt het nieuwe model getoond.
De Audi A6 Allroad quattro is net als het vorige model gebaseerd op de A6 Avant. De auto is voorzien van een bescheiden offroad-styling. Onder de Allroad is een roetsvrijstalen plaat gemonteerd, die de nodige bescherming voor de bodem biedt bij het rijden op ruw terrein. Verder zijn er verchroomde lamellen voor de grille, en andere bumpers. De bumpers kunnen optioneel in een matte versie van de lakkleur worden gespoten. Ook zijn de zijspiegels groter dan bij een conventionele A6. Een opvallend detail van de Allroad is dat de opvallende grille iets anders is dan bij andere A6'en. In dit geval lijkt de kentekenplaat te 'zweven' in de grille.
De Allroad is leverbaar met twee benzine- en twee dieselmotoren. De eerste is de 3,2-liter FSI V6 met 255 pk en de 4,2-liter V8 met 350 pk is de sterkste benzineversie. Vervolgens is er de 2,7-liter V6 diesel met 180 en de 3,0-liter V6 diesel met 233 pk. Standaard staan de Allroads op 17 inch wielen. Alleen op de exemplaren met de 4,2-liter motor zijn 18 inch exemplaren standaard. De Allroad heeft wielen met een wat grotere diameter dan de normale A6.
Natuurlijk is de Allroad ten opzicht van zijn voorganger wat gegroeid. Met een lengte van 4,93 meter, een breedte van 1,86 meter en een hoogte van 1,46 meter is bij 12,4 cm langer en breder. Die wielbasis is met 7,6 centimeter gegroeid. Afhankelijk van de afstelling van de luchtvering heeft de Allroad een maximale hoogte van 1,52 meter.
De Allroad heeft de beschikking over vijf rijstanden: dynamic, automatic, comfort, allroad en lift. In de dynamic-stand, wordt de bodemvrijheid verlaagd naar 12,5 centimeter. Dat komt het weggedrag en het brandstofverbruik ten goede. In de automatic-positie gaat de carrosserie 1,5 tot 14 centimeter omhoog. Wanneer een tijdje 120 km/u wordt gereden, gaat de auto in dezelfde stand als bij de dynamic-afstelling. In de comfort-stand kan de carrosserie niet omhoog of omlaag.
Bij de allroad-stand is de bodemvrijheid 1,75 centimeter. Wanneer met hogere snelheden wordt gereden wordt de carrosserie weer verlaagd. De lift-stand is bedoeld voor ruw terrein. Dan heeft de Allroad een bodemvrijheid van 18 centimeter. Wanneer de snelheid boven de 35 km/u komt, schakelt de stand automatisch uit.

PRIVATE LEASE Audi A6

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren