AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
ASC Helios: ofwel Chrysler 300 cabrio
ASC is geen onbekende van de autofabrikanten. Het bedrijf heeft cabrioversies gemaakt voor onder meer Toyota, Chevrolet en Mitsubishi. In Detroit onthulde ASC een cabrioversie van de Chrysler 300, die de aandacht moet trekken van DaimlerChrysler en andere autofabrikanten.
ASC is geen onbekende van de autofabrikanten. Het bedrijf heeft cabrioversies gemaakt voor onder meer Toyota, Chevrolet en Mitsubishi. In Detroit onthulde ASC een cabrioversie van de Chrysler 300, die de aandacht moet trekken van DaimlerChrysler en andere autofabrikanten.
De ACS Helios zou gewoon een productieversie kunnen zijn van de Chrysler 300. Deze cabrioversie ziet eruit alsof hij zó van de productielijn is gerold. Maar ASC heeft er slechts één gebouwd en hoopt daarmee natuurlijk de aandacht te trekken van Chrysler. Maar hoopt ook op de interesse van andere fabrikanten, zodat uitgelegd kan worden welke maatregelen getroffen zijn om de stijfheid van het chassis te vergroten, zodat er een gedegen cabrio ontstaat.
De open versie van de 300 heeft de naam Helios gekregen, de naam van de zonnegod uit de Griekse mythologie. ASC heeft voor deze variant speciale diagonale verstevigingen aan de onderkant van de auto aangebracht, alsmede dwarsbalken achter de voorstoelen en een tunnelverstevigingen die over de gehele lengte van de cockpit lopen. Als er ooit een cabrioversie van de Chrysler 300 zou komen, is dat de eerste vierdeurs productiewagen in bijna 40 jaar. De vorige was de Lincoln Continental Convertible, die in1967 van de markt verdween.
De auto is verder uitgerust met zogenaamde bucket seats achter, met verstelbare hoofsteunen en geïntegreerde rolbeugels. De ASC Helis weegt slechts 120 kg meer dan zijn 'voorbeeld' met stalen dak. Het elektrisch bediende cabriodak vouwt naar binnen toe op en verdwijnt in de ruimte achter de achterstoelen. Er is nauwelijks bagageruimte opgeofferd en de kofferklep hoefde niet gewijzigd te worden. Het studiemodel is uitgerust met een Sony multimediasysteem, twee DVD videomonitoren voor de achterpassagiers en 13 speakers. Een Sony achteruitkijkcamera komt 'in actie' wanneer de auto in de achteruit wordt geschakeld.
De auto staat op 20-inch wielen en is voorzien van Heliosbadges op de carrosserie en in het interieur.
De Helios wordt door ASC gebruikt om de autofabrikanten te laten zien wat de nieuwste technieken zijn om een cabrio te ontwikkelen en moet de automobilisten warm maken voor een nieuwe vierdeurs convertible.
De ACS Helios zou gewoon een productieversie kunnen zijn van de Chrysler 300. Deze cabrioversie ziet eruit alsof hij zó van de productielijn is gerold. Maar ASC heeft er slechts één gebouwd en hoopt daarmee natuurlijk de aandacht te trekken van Chrysler. Maar hoopt ook op de interesse van andere fabrikanten, zodat uitgelegd kan worden welke maatregelen getroffen zijn om de stijfheid van het chassis te vergroten, zodat er een gedegen cabrio ontstaat.
De open versie van de 300 heeft de naam Helios gekregen, de naam van de zonnegod uit de Griekse mythologie. ASC heeft voor deze variant speciale diagonale verstevigingen aan de onderkant van de auto aangebracht, alsmede dwarsbalken achter de voorstoelen en een tunnelverstevigingen die over de gehele lengte van de cockpit lopen. Als er ooit een cabrioversie van de Chrysler 300 zou komen, is dat de eerste vierdeurs productiewagen in bijna 40 jaar. De vorige was de Lincoln Continental Convertible, die in1967 van de markt verdween.
De auto is verder uitgerust met zogenaamde bucket seats achter, met verstelbare hoofsteunen en geïntegreerde rolbeugels. De ASC Helis weegt slechts 120 kg meer dan zijn 'voorbeeld' met stalen dak. Het elektrisch bediende cabriodak vouwt naar binnen toe op en verdwijnt in de ruimte achter de achterstoelen. Er is nauwelijks bagageruimte opgeofferd en de kofferklep hoefde niet gewijzigd te worden. Het studiemodel is uitgerust met een Sony multimediasysteem, twee DVD videomonitoren voor de achterpassagiers en 13 speakers. Een Sony achteruitkijkcamera komt 'in actie' wanneer de auto in de achteruit wordt geschakeld.
De auto staat op 20-inch wielen en is voorzien van Heliosbadges op de carrosserie en in het interieur.
De Helios wordt door ASC gebruikt om de autofabrikanten te laten zien wat de nieuwste technieken zijn om een cabrio te ontwikkelen en moet de automobilisten warm maken voor een nieuwe vierdeurs convertible.
Plaats een reactie