Alpine A390: elektrische alpinist betrapt

De hoogte in

Spyshots Alpine A390
Spyshots Alpine A390Spyshots Alpine A390Spyshots Alpine A390Spyshots Alpine A390Spyshots Alpine A390Spyshots Alpine A390Spyshots Alpine A390Spyshots Alpine A390Spyshots Alpine A390Spyshots Alpine A390Spyshots Alpine A390Spyshots Alpine A390

Alpine is zichzelf aan het heruitvinden. De A290 is de eerste elektrische auto van het merk, maar zal zeker niet de laatste zijn. De volgende elektrische Alpine is groter, staat hoger op zijn poten én wordt ongetwijfeld een stuk duurder. We presenteren: de Alpine A390 in de sneeuw.

De A290 valt als sportieve variant van de Renault 5 niet te omschrijven als een volledig eigen model van Alpine. De volgende elektrische Alpine die eraan komt, is dat wel. De Alpine A390 die je op deze spionageplaten in de sneeuw ziet, is namelijk meer dan een bij een ander merk van Groupe Renault bestaand model met een Alpine-sausje. De A390 wordt een relatief lage cross-over-achtige met een daklijn die ons – ook al is het een vijfdeurs – doet denken aan die van de A110.

Vorig jaar gaf Alpine met de A390 β al een voorproefje van de A390. Wat je er verder van kunt verwachten? Vierwielaandrijving en een variant met misschien wel tot 600 pk aan variabel over de wielen te verdelen elektrokracht. Bij de presentatie van de A390 β gaven de Fransen al prijs dat de elektrische cross-over moet rijden als een A110. Of dat daadwerkelijk het geval  is, zal later moeten blijken.

Lezersreacties (33)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.