Alpha Superwolf is elektrische pick-up met dubbele cabine

Nóg een variant

Alpha Superwolf
Alpha SuperwolfAlpha SuperwolfAlpha SuperwolfAlpha SuperwolfAlpha SuperwolfAlpha Superwolf

De Amerikaanse start-up Alpha Motor Corporation voegt weer een nieuwe variant van zijn pick-up, de Ace Wolf, toe aan de planning. De Superwolf heeft een dubbele cabine en moet een maatje groter worden dan de eerder aangekondigde Ace Wolf Plus.

Waar de Ace Wolf 4,67 meter lang is en de Ace Wolf Plus een lengte van 5,15 meter heeft, meet de Superwolf maar liefst 5,45 meter in de lengte. Die extra centimeters komen ten goede aan de dubbele cabine met twee volwaardige achterportieren en een achterbank. Het formaat van de laadbak bleef met een diepte van 1,65 meter ongewijzigd. Overigens kan de laadbak richting de achterzijde uitgebreid worden en is de afsluiting oprolbaar. Het design van de Superwolf wijkt naast de dubbele cabine vooral op detailniveau af van zijn kleinere broertjes. De spatborden zijn bijvoorbeeld uitgevoerd in een matte afwerking, net als de bullbar aan de voorzijde. Ook rolt de Superwolf op grotere terreinbanden.

Alpha Superwolf

Alpha Superwolf

Het interieur van de Superwolf is qua opzet niet anders dan de andere pick-ups van Alpha, maar het meubilair is met (kunst)leer bekleed. Daarnaast kun je de deuren eruit halen en vervangen door een soort stalen railingen. Een ritje door Safaripark Beekse Bergen zal nooit meer hetzelfde zijn. Met de specificaties houdt Alpha zich ook nu op de vlakte. De Superwolf komt alleen op de markt met vierwielaandrijving en de actieradius moet 440 tot 'meer dan 480 kilometer' bedragen. Dat is 40 kilometer meer dan de start-up bij de Ace Wolf Plus opgaf. In de sprint naar de 100 km/h is de Superwolf met 6,5 seconden wel 0,9 seconden trager dan de Wolf Plus. Verder moet de pick-up volgens Alpha 3.050 kilo kunnen trekken.

De marktintroductie van de Alpha Superwolf laat naar verwachting nog tot na 2023 op zich wachten. Vanaf dan wil de start-up namelijk de Ace-familie, waaronder naast de eerder genoemde Wolf en Wolf Plus ook de de Ace Coupé en Ace Jax vallen, op de markt brengen. Eerst wil het merk een modulaire bedrijfsauto bouwen waar niet alleen een bestelwagen en een pick-up, maar ook een SUV-achtige van moet komen. Eerst zien, dan geloven.

Lezersreacties (9)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.