Alle details over de Porsche 911 Sport Classic

Porsche 911 Sport Classic
Porsche 911 Sport ClassicPorsche 911 Sport ClassicPorsche 911 Sport ClassicPorsche 911 Sport ClassicPorsche 911 Sport ClassicPorsche 911 Sport ClassicPorsche 911 Sport ClassicPorsche 911 Sport ClassicPorsche 911 Sport ClassicPorsche 911 Sport ClassicPorsche 911 Sport ClassicPorsche 911 Sport ClassicPorsche 911 Sport ClassicPorsche 911 Sport Classic
Van de Porsche 911 Sport Classic worden maar 250 exemplaren gebouwd. De kans is dus groot dat je er nooit uitgebreider meer kennismaakt dan hier.
Porsche neemt op de IAA in Frankfurt deze 911 Sport Classic mee. Dat niet zomaar de zoveelste variant van de 911-reeks. Het is een rechtstreekse verwijzing naar de Carrera RS 2.7 uit 1973. Da's is één van de beroemdste klassieke 911's ooit. Van de Sport Classic worden voor over de hele wereld slechts 250 stuks gebouwd. Hoeveel er voor de Nederlandse markt zijn toegewezen, is nog niet duidelijk maar de prijs hier bedraagt een riante 276.300 euro.
Voor de gelegenheid is de direct ingespoten 3,8-liter zescilinder boxermotor opgevoerd tot 408 pk; dat is 23 stuks meer dan een normale 911 Carrera S. Hoe -ie klinkt, hoor je op de video. Met zijn nieuwe spierballen gaat dit verzamelaarsstuk in 4,6 seconden van 0 naar 100 km/u en de 200 km/u wordt in 14,8 seconden aangetipt. Als topsnelheid geeft Zuffenhausen 302 kilometer per uur op. Het gemiddelde verbruik ligt met 10,6 liter per 100 km gelijk aan dat van de Carrera S. De CO2-uitstoot is eveneens 250 gram per kilometer. In het motorruim zorgt een koolstofvezel luchtfilterhuis voor een sportieve aanblik.
De Sport Classic deelt zijn derrière met de vierwielaangedreven 911's – hoewel het hier om een achterwielaandrijver gaat. Daarmee is de auto 4,4 centimeter breder dan normaal en de spoorbreedte aan de achterzijde is 3,4 centimeter dan bij een standaard achterwielaandrijver. De auto ligt twee centimeter dichter bij het asfalt dan normaal en de remmen zijn standaard voorzien van keramische schijven.
Tot de directe verwijzigen naar de klassieke Carrera RS behoren de eendenkontspoiler en de in glanzend zwart uitgevoerde wielen. Die lijken sterk op de Fuchs-wielen van het origineel.
Alle Sports Classics zijn uitgevoerd in het Sport Classic-grijs. Ook hebben ze allemaal de donkere strepen over carrosserie – alweer een verwijzing daar de klassieker. Het interieur is uitgevoerd in zogeheten Espresso Nature. Bijzonder detail zijn de bobbels op het dak. Die zijn geïnspireerd op de Panamericana en de Carrera GT.
De auto is te koop vanaf januari 2010. Elk exemplaar van deze bijzondere serie is voorzien van een volgnummer op de verlichte verchroomde instaplijsten.
Video

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (46)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.