AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Alfa Romeo Milano snuffelt vast aan MultiAir
32
Een van de grote afwezigen op de IAA in Frankfurt is toch wel de Alfa Romeo Milano, ondanks dat we onlangs al foto's uit de fabriekshal op onze site konden laten zien. Tijdens z'n eerste kennismaking met de Mito MultiAir kwam redacteur Roy Kleijwegt echter een gecamoufleerd exemplaar in het openbaar tegen.
We kunnen dankzij de inspanningen van Roy nu eindelijk duidelijk zien hoe het interieur van de Alfa Romeo Milano in elkaar steekt. We zien duidelijk de knop van het DNA-systeem in de middenconsole, waarmee de bestuurder zaken als gasrepsonse en besturing kan instellen. De aandrijving geschiedt op de voorwielen, eventueel geholpen door Alfa Romeo's Q2-systeem.
Onder de kap van de Milano komen de nieuwste benzine- en dieselmotoren te liggen. Het gamma trapt waarschijnlijk af met een 1,4-liter MultiAir-motor, goed voor 105 pk. Daarna zijn er de nieuwe Multiairs met 135 pk en 170 pk. Het blijft giswerk, maar een leuke optie zou een Quadrifoglio Verde-versie met de 200 pk sterke 1,75-liter turbomotor zijn.
In de originele productplanning vermeldde Alfa Romeo ook nog de introductie van een GTA-versie met 265 pk. Maar omdat de GTA-versie van de Mito voorlopig in de ijskast staat, is het nog maar de vraag of die topversie er nog komt.
Geen Milano dus op de IAA in Frankfurt. Alfa Romeo wil dat alle aandacht uitgaat naar de Mito Quadrifoglio Verde en de andere MultiAir-versies van de Mito. Misschien toont het Italiaanse merk de Milano later dit jaar tijdens de thuiswedstrijd in Bologna, maar het is waarschijnlijker dat Alfa Romeo de onthulling uitstelt tot de Autosalon van Genève in maart.
Onder de kap van de Milano komen de nieuwste benzine- en dieselmotoren te liggen. Het gamma trapt waarschijnlijk af met een 1,4-liter MultiAir-motor, goed voor 105 pk. Daarna zijn er de nieuwe Multiairs met 135 pk en 170 pk. Het blijft giswerk, maar een leuke optie zou een Quadrifoglio Verde-versie met de 200 pk sterke 1,75-liter turbomotor zijn.
In de originele productplanning vermeldde Alfa Romeo ook nog de introductie van een GTA-versie met 265 pk. Maar omdat de GTA-versie van de Mito voorlopig in de ijskast staat, is het nog maar de vraag of die topversie er nog komt.
Geen Milano dus op de IAA in Frankfurt. Alfa Romeo wil dat alle aandacht uitgaat naar de Mito Quadrifoglio Verde en de andere MultiAir-versies van de Mito. Misschien toont het Italiaanse merk de Milano later dit jaar tijdens de thuiswedstrijd in Bologna, maar het is waarschijnlijker dat Alfa Romeo de onthulling uitstelt tot de Autosalon van Genève in maart.
Video
Helaas kunnen wij deze video niet weergeven, omdat je niet akkoord bent gegaan met de
cookie voorwaarden.
Onze video speler heeft rechten nodig voor de "Social Media".
Wijzig je cookie instellingen
Had je deze auto's al gezien?

Alfa Romeo Giulietta 1.4 Turbo MultiAir Automaat | Lederen Bekleding | Climate Control | Trekhaak | Parkeersensoren
- 2017
- 143.027 km
€ 14.900

Alfa Romeo Giulietta 1.4 T Progression Clima Cruise Park.Sens Trekhaak Bluetooth Zeer Nette Staat!
- 2012
- 164.480 km
€ 7.949

Alfa Romeo Giulietta 1.4 Turbo MultiAir Super
- 2017
- 148.336 km
€ 13.499
Lees ook
Reportage
Casper is uit 2006, zijn Alfa Giulietta uit 1981: 'rijden is werken, heerlijk design, goed zicht'
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir (2017) - Op de rollenbank
Nieuws
Deze Alfa Romeo Giulietta (1983) roestte ook in de folder niet - In het wild
Praktijkervaring
Praktijkervaring Alfa Romeo Giulietta: 'Vooroordelen: de leuke kloppen'
Nieuws