Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Nieuws

Afgestoft: 'breitbau-tuning'

Testarossa-look voor iedereen!

62
Afgestoft: 'breitbau-tuning'
Afgestoft: 'breitbau-tuning'Afgestoft: 'breitbau-tuning'Afgestoft: 'breitbau-tuning'Afgestoft: 'breitbau-tuning'Afgestoft: 'breitbau-tuning'Afgestoft: 'breitbau-tuning'Afgestoft: 'breitbau-tuning'Afgestoft: 'breitbau-tuning'Afgestoft: 'breitbau-tuning'Afgestoft: 'breitbau-tuning'Afgestoft: 'breitbau-tuning'Afgestoft: 'breitbau-tuning'Afgestoft: 'breitbau-tuning'Afgestoft: 'breitbau-tuning'Afgestoft: 'breitbau-tuning'Afgestoft: 'breitbau-tuning'Afgestoft: 'breitbau-tuning'Afgestoft: 'breitbau-tuning'Afgestoft: 'breitbau-tuning'Afgestoft: 'breitbau-tuning'Afgestoft: 'breitbau-tuning'Afgestoft: 'breitbau-tuning'Afgestoft: 'breitbau-tuning'Afgestoft: 'breitbau-tuning'Afgestoft: 'breitbau-tuning'
  • Jan Lemkes
  • Nieuws
12 februari 2017 om 11:00
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook
Tuningtrends zijn een dankbaar onderwerp voor deze rubriek, omdat ze door hun uitgesprokenheid vaak nogal snel uit de mode raken. Het meest extreme voorbeeld dient zich vandaag aan: de 'Testarossa-look' uit de jaren 80!

Niet alleen de Testarossa, maar ook de kleinere 348 kreeg in de jaren 80 breed uitwaaierende achterschermen met zeer opvallende 'roosters' in de flanken. Het inspireerde de Duitse tuningbranche tot het uitbrengen van gigantische 'breitbau-kits' voor een breed scala aan auto's. Rieger richtte zich daarbij op de gewone man met een Kadett, Golf, Scirocco of BMW 3-serie, terwijl König auto's uit het hogere segment van kilo's plastic voorzag. Mercedessen uit de SEC-serie bleken een zeer geschikte basis, maar stijlvolle verschijningen als de BMW 7-serie (foto 19 en 20) en Jaguar XJS (foto 3 en 4) konden evenmin ontsnappen aan de plastische chirurgie van de Duitse 'veredelaars'.

Dat niets te gek was in deze periode, blijkt wel uit de gigantische hoeveelheid foto's die we in de krochten van het internet vonden. Een verbreding van tientallen centimeters was voor de heren tuners niet genoeg, dus kregen de flanken allerlei 'vouwen' en indrukwekkende luchtinlaten. Natuurlijk moesten ook de voor- en achterbumper eraan geloven, dit om in zowel visueel als fysiek opzicht aan te sluiten bij de uiterst imponerende flanken. Om het feest compleet te maken werd er in veel gevallen ook een stevige greep gedaan in de bak met booskijkers, motorkapverlengers, achtervleugels en stickers, bij de Volkswagen-producten regelmatig aangevuld met koplampunits van een ander model. Het resultaat was een auto die oogde alsof de achterbank had plaatsgemaakt voor minimaal een V8. Dat de widebodykit dankzij z'n gewicht en formaat eerder zorgde voor afgenomen prestaties, doet niet ter zake. Het gaat tenslotte om de looks!

Neem gerust de tijd om de 26 bijgevoegde foto's op je te laten inwerken. Zoals elke week luidt de vraag namelijk: wat vinden wij hier anno 2017 van?

Video

Helaas kunnen wij deze video niet weergeven, omdat je niet akkoord bent gegaan met de cookie voorwaarden.
Onze video speler heeft rechten nodig voor de "Social Media".
Wijzig je cookie instellingen

  • Lees meer over supercars en sportscars
Supercars & Sportscars

Lezersreacties (62) (gesloten)

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.

Bekijk ook

Op zoek naar een auto?

  • Zoek op merk & model zoek prijs en specificaties van een auto
  • Auto's vergelijken vergelijk auto's op prijs en specificaties
  • Private Lease zoek de beste private lease deal
  • Occasions zoek een tweedehands auto
PREMIUM
Hyundai Tucson vs. Mazda CX-5 vs. Opel Grandland - Triotest

Hyundai Tucson vs. Mazda CX-5 vs. Opel Grandland - Triotest

Vrijwel elk merk heeft momenteel een SUV-achtige in het middendeel van de markt en dat betekent...

Lees meer

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden