AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Achteruitkijkspiegel - 'Kom maar op met die elektrische sedans'
Hyundai Bayon
26 reacties
Video
Helaas kunnen wij deze video niet weergeven, omdat je niet akkoord bent gegaan met de
cookie voorwaarden.
Onze video speler heeft rechten nodig voor de "Social Media".
Wijzig je cookie instellingen
Het was een beetje de week van de elektrische sedan. Willen we zuinige EV's dan moet die carrosserievorm daarbij gaan helpen. Stroomlijn wordt weer meer dan ooit een thema, net als veertig jaar geleden. De Audi 100 C3 en de Ford Sierra waren zo gestroomlijnd om zuinig te zijn, want ook toen hadden we behoefte aan efficiency. Dat zijn de grootste thema's die Damiaan Hage en Stéphan Vermeulen in deze terugblik op de week bespreken maar ook het item in de Oude Doos heeft een link met het heden. Want eindelijk is Ferrari weer succesvol in de Formule 1, net als vijftien jaar geleden. Alles komt ooit weer terug!
Signalement
Merk | Hyundai |
---|---|
Model | Bayon 1.0 T-GDI 100pk Premium |
Carrosserie | 5-deurs, hatchback |
Transmissie | 6 versnellingen, handgeschakeld |
Aandrijving | voorwielaandrijving |
Nieuwprijs | € 30.200 |
Specificaties
Brandstof | benzine |
Motor | 3-cil. in lijn, mild-hybrid |
Cilinderinhoud | 998 cc |
Maximaal vermogen | 74 kW / 100 pk bij 4.500 tpm |
Maximaal koppel | 171 Nm bij 1.500 tpm |
Inhoud brandstoftank | 40 l |
Lengte / breedte / hoogte | 4.180 mm / 1.775 mm / 1.500 mm |
Wielbasis | 2.580 mm |
Massa leeg | 1.120 kg |
Laadvermogen | 540 kg |
Aanhangermassa geremd / ongeremd | 1.110 kg / 450 kg |
Banden | 195/55R16Prijzen |
Topsnelheid | 183 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h | 10,7 s |
CO2-uitstoot (WLTP) | 121 g/km |
26
Bekijk reacties